استاندار مازندران عنوان کرد:

ایجاد رفاه برای مردم ازطریق پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها

اقتصاد ایران: ساری- استاندار مازندران در مراسم آغاز به‌کار چند پروژه بزرگ اقتصادی در این استان، فراهم‌آوردن رفاه برای مردم را تنها از طریق تقویت تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی به‌وسیله پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، عملیاتی دانست.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  احمد حسین‌زادگان امروز چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه 1400 در سفر یکروزه به شهرستان سیمرغ زادگاه خلبان شهید کشوری در مراسم آغاز عملیات اجرایی صنایع تبدیلی و تکمیلی فوق پیشرفته تولید و پرورش ماهیان خاویاری با اشاره به شعار سال، اظهار کرد: شعار امسال مقام معظم رهبری تحت عنوان تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها معنایی جز حضور فعال مسوولان دستگاه‌های اجرایی و هم‌افزایی و تعامل همه ارکان مؤثر در دست‌یابی کشور به توسعه ندارد.
وی باتوجه به نوپا بودن شهرستان سیمرغ و توجه به حوزه کشاورزی در آن، پیشرفت سیمرغ را بیشتر از طریق ایجاد بنگاه‌های تولیدی مانند "مزرعه سازگار" میسر دانست؛ مزارعی که هدف مشخصی را دنبال و به ایجاد اشتغال و بهبود اقتصاد مناطق کمک می‌کنند.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در حوزه مدیریت زباله در روستاها و مزارع سازگار باید بیشتر کار شود، آن را از اولویت‌های مهم روستاها دانست و اجرایی‌شدن طرح "ماپ" یا مدیریت اجتماعی پسماند در روستاها را مورد تأکید قرار داد.
حسین‌زادگان اشاره‌ای به هزینه‌های انجام‌گرفته در حوزه‌های زیرساختی به‌ویژه در روستاها داشت و بیان کرد: با این وجود اما همچنان تقاضاهای مردمی برای گسترش فعالیت‌ها وجود دارد، لذا فراهم‌آوردن رفاه برای مردم تنها از طریق تقویت تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی به‌وسیله پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها رقم می‌خورد.
وی از پروژه زنجیره فوق پیشرفته تولید و پرورش ماهیان خاویاری به‌عنوان یکی دیگر از مجموعه‌های بزرگ در راستای مزرعه سازگار یاد کرد و گفت: برای اراضی زیر کشت چه در حوزه ساخت و ساز و چه در احداث گلخانه‌ها ارزش قائل هستیم و این مهم از سوی بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران باید مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش اکونیوز، نخستین پروژه‌ای که امروز در سفر یکروزه استاندار مازندران به شهرستان سیمرغ باید به آن اشاره کرد؛ آغاز عملیات اجرایی صنایع تبدیلی و تکمیلی زنجیره فوق‌پیشرفته ماهیان خاویاری با هدف تولید 300 تن گوشت و 10 تن خاویار در سال است که این مجموعه ارزشمند در روستای "سیدمحله" با اعتبار 400 میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی کار خود را استارت زد.
در راستای همین پروژه نیز مجتمع تولید خوراک ماهیان خاویاری به ظرفیت 22 تن در سال با اعتبار ۵ . ۱۸ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۳۶ نفر عملیات اجرایی خود را آغاز کرد. دیگر طرح‌های این زنجیره نیز شامل گلخانه آکواپونیک در فضایی به وسعت 32 هزار مترمربع، نیروگاه گازی CCHP6 مگاواتی، کارخانجات فرآوری و کنسروخاویار، فرآوری و بسته‌بندی ماهیان خاویاری، تولید کود ارگانیک از فضولات ماهی، و همچنین سردخانه زیرصفر، تونل انجماد، و سردخانه بالای صفر است. کلنگ‌زنی و شروع عملیات اجرایی پروژه گلخانه آلواپونیک با هزینه ۱۱۸ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۴۲ نفر نیز در روستای سیدمحله سیمرغ از دیگر پروژه‌های مهم بود. در روستای "رکنکلا" شهرستان سیمرغ نیز خدمت عمرانی مهمی در جهت توسعه راه‌ها انجام گرفت. این پروژه شامل بازگشایی، زیرسازی و آسفالت راه روستایی رکنکلا به "ملاکلا" با اعتبار یک میلیارد و سیصد میلیون تومان صورت گرفته است. مدرسه ۶ کلاسه برکت شهدای سیمرغ نیز در شهر کیاکلا مرکز شهرستان سیمرغ با هزینه‌ای بیش از 7 میلیارد تومان با حضور استاندار مازندران و هیأت همراه ایشان رسماً به بهره‌برداری رسید. استاندار مازندران در راه ساری، طبق برنامه از شرکت آنتی‌بیوتیک‌سازی ایران(ASICO) در کیلومتر پنج جاده خزرآباد ساری بازدید کرد. 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ