حرف‌های محیط‌زیستی ثروتمندان درمورد سوخت فسیلی

اقتصاد ایران: محمد_آزاد کارشناس حوزه انرژی طی یادداشتی نوشت: اگر روزانه به سرخط اخبار نفتی نگاه کنید خواهید فهمید که انرژی "پاک" و مقابله با سوخت‌های فسیلی تبدیل به موضوع شماره اول اخبار شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،آدم‌های مشهور، هنرپیشه‌ها و خاندان‌های نامی هم از مسابقه عقب نمانده هر از گاهی سخنی درباره محیط‌زیست می‌گویند که احتمالا وجهه‌ای پیدا کنند. نمونه‌اش بیل گیتس.

 مثلا امروز خانواده ثروتمند راکفلر ۳۰ میلیون دلار برای مبازره با سوخت‌های فسیلی به یک بنیاد فعال در این زمینه کمک کرده است.

 طنز ماجرا این‌جا است که این‌ خانواده‌ ثروت افسانه‌ای خود را از جمله از راه سوخت‌های فسیلی به دست آورده است. استاندارد اویل که بعدها شورون و اکسون‌موبیل از آن منشعب شدند ثروتی هنگفت برای این خانواده فراهم کرد‌.

 اما حالا نسل ششم خاندان سبز شده‌اند، بیزنس فامیلی را رها کرده و حرف‌هایی می‌زنند که اگر اجدادشان می‌شنیدند یحتمل حیرت‌زده می‌شدند و از ارث محرومشان می‌کردند.

 اواخر سال گذشته میلادی بنیاد راکفلر دارایی‌های فسیلی خود را واگذار کرد و با سروصدای فراوان گفت چون ما در کار نفت و گاز بوده‌ایم در برابر فرزندان آینده مسئولیم. یک سوال البته این است که چرا فهم این مسئولیت تا دسامبر سال ۲۰۲۰ طول کشید؟

 اکنون هم به گزارش آسوشیتدپرس ربکا راکفلر که اکنون چند مدتی است سبز شده برای نهادی که به آن کمک گشاده‌دستانه ۳۰ میلیون دلاری را اعطا کرده نوشته است: "اکنون بیش از ۳۰ سال است که هیولاهای تجاری پیشرفت در زمینه تغییرات اقلیمی را در نطفه خفه کرده‌اند...اکنون زمان آن است که به مسائل مهم زمین بپردازیم..." (https://s4.uupload.ir/files/%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%81%D9%84%D8%B1%D9%87%D8%A7_jubd.png)و از این قبیل حرف‌های زیبا...و از دهان شخص مورد نظر اندکی کمیک.

 البته نمی‌شود سابقه خانوادگی شخصی را دلیلی گرفت بر این که حتما باید همان راه را طی کند. اما بازار حرف‌های محیط‌زیستی اکنون بیشتر از همیشه در جهت ویترینی شدن پیش می‌رود و تبدیل به علاقه لوکس ثروتمندان و انسان‌های شهیر شده است. اتفاقی که آدمی کمی بدبین را نگران می‌کند.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ