صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا

اقتصاد ایران: یوتیوب در راستای رقابت با تیک تاک، یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری را برای پرداخت پول به تولیدکنندگان محتوا در سرویس ویدیویی Shorts ایجاد می کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، یوتیوب در یک پست وبلاگ اعلام کرده آماده تامین مالی سازندگان کلیپهای ویدیویی در سایت خود است که دستورالعملهای این سرویس را دنبال می کنند نه فقط کسانی که واجد برنامه تبلیغاتی باشند.

این صندوق در ماههای آینده راه اندازی می شود و امسال و سال آینده به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت خواهد کرد. یوتیوب از طریق این صندوق هر ماه به هزاران تولیدکننده که برای سرویس Shorts ویدیو می سازند و ویدیوهای آنها بیشترین بازدید را دارد، پول پرداخت می کند. همچنین استفاده آزمایشی از تبلیغات را در این سرویس آغاز خواهد کرد.

تشکیل صندوق برای تولیدکنندگان محتوا در سرویس Shorts، جدیدترین اقدام در رقابت برای جلب شخصیتهای آنلاینی است که از موفقیت سرویس ویدیویی تیک تاک انگیزه پیدا کرده اند. شرکت اسنپ پاییز گذشته صندوق جدیدی را برای پرداخت پول به کسانی که بهترین عملکرد را در سرویس ویدیویی این شرکت داشته اند، راه اندازی کرد. فیس بوک هم تلاش کرده ستاره های مجازی را جذب کند و ضمن کپی برداری از قابلیتهای تیک تاک، تبلیغات بیشتری را در ویدیوهای کوتاهتر خود معرفی کرد.

یوتیوب که بخشی از گوگل است، ستاره های تیک تاک را استخدام کرده است و با اعلام فعالیت صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری، قابلیتهای خود را توسعه می دهد تا تولید ویدیو برای سرویس Shorts را راحت تر کند. بخشی از موفقیت تیک تاک، راحتی ساخت ویدیو در تلفنهای هوشمند بوده است.

یوتیوب پیش از رقیبان شبکه اجتماعی خود، به تامین مالی تولیدکنندگان محتوا می پرداخت. این شرکت بیش از یک دهه است فروش تبلیغات را با سازندگان ویدیو تقسیم می کند و باعث شکل گیری کسب و کاری شده که سال گذشته ۱۹ میلیارد دلار از فروش تبلیغات درآمد داشت.

با این حال بسیاری از فعالان یوتیوب موفق نشده اند مخاطبان دائمی جذب کنند و این سایت را ترک کرده یا به تولید در تیک تاک و اینستاگرام روی برده اند. یوتیوب سرویس Shorts را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد و ابزارهای متعددی را برای سازندگان ویدیو عرضه کرد تا درآمدزایی را به فراتر از حوزه تبلیغات گسترش دهد. گوگل به سرمایه گذاران اعلام کرد سرویس Shorts تا مارس بیش از ۶.۵ میلیارد بازدید روزانه داشت که تقریبا دو برابر آمار دسامبر بود. یوتیوب هفته گذشته به همه کاربران در سایت خود اجازه داد در Shorts ویدیو بارگزاری کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، الگوریتم یوتیوب برای نمایش دادن ویدیوها در رده بالاتر، از سال ۲۰۱۲ زمان مشاهده را در اولویت قرار داده است. ایمی سینگر، مدیر یوتیوب در یک پست وبلاگ صندوق جدید را نخستین گام در شکل گیری مدل کسب و کار برای Shorts توصیف کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ