یک تولید کننده پوشاک اعلام کرد:

پوشاک ایرانی قابل رقابت با محصولات خارجی

اقتصاد ایران: مرضیه ایوتین تولید کننده پوشاک اسلامی گفت: صنعت پوشاک در کشور ما رو به رشد است و می‌تواند در سطح بین المللی ارتقا چشمگیری داشته داشته باشد وسهم مهمی از بازار جهانی حجاب را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،مرضیه ایوتین تولید کننده پوشاک اسلامی درباره وضعیت پوشاک ایرانی گفت: صنعت پوشاک در کشور ما رو به رشد است که با توجه و عنایت به این صنعت از طرف متولیان ومسئولان این صنعت می‌تواند در سطح بین المللی ارتقا چشمگیری داشته باشد وسهم مهمی از بازار حجاب جهانی را از آن خود کند.
مرضیه ایوتین در حاشیه نمایشگاه رمضانی کریمه افزود: هرساله ما شاهد برپایی نمایشگاه های تخصصی حجاب و بازار فروش درفرانسه، روسیه و دیگر کشورها هستیم و متاسفانه ما از این جایگاه بی‌بهره‌ایم. ما باید تلاش کنیم که در این حوزه وارد شویم و بازار بین المللی کالای حجاب را در کشور خود ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد:اگر متولیان بتوانند در سطح داخل وخارج سکوی فروشی اختصاصی برای عرضه محصولات حجاب فراهم کنند، علاوه بر ارزآوری به ذخیره ارز نیز کمک می‌شود.

این کارشناس ارشد پژوهش هنر گفت: لازمه ورود به مجامع و کسب بازارهای بین المللی، داشتن زیر ساخت‌های تولید است که با تجهیز =کردن و به روز کردن دانش تولید بتوانیم هزینه‌های مواد اولیه وارداتی اعم از پارچه، نخ، زیپ، تزیینات و خرج کار که عمدتا از چین و هند وارد می‌شوند را کم کنیم تا هزینه تمام شده کاهش پیدا کند در نتیجه محصول با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف کننده برسد چرا که با نوسان قیمت ارز محصول گران می شود و دست آخر با کاهش قدرت خرید تولیدکنندگان با کاهش تقاضا روبرو می شوند در نتیجه بازار دچار رکود می شود بنابراین مشکلات تولیدکنندگان در دو بخش تولید و فروش با بحران روبرو می‌شود.
مرضیه ایوتین افزود: چرخه تولید پوشاک نیاز به برداشتن گام‌های اصولی و اساسی است تا تولیدکنندگان با استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب، تولید داخل و مورد پسند سلایق مختلف مردم در بهبود روند تولید روز افزون حاصل شود. تنها در این صورت است که چراغ صنعت پوشاک همیشه روشن می ماند و ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصول حجاب بازار دنیا را دردست می گیرد و می‌تواند در سطح بین المللی به رقابت بپردازد که همه این آمال با ایجاد تشکیلاتی منسجم و سازماندهی شده جهت سامان دهی به برندهای تولیدکننده پوشاک اسلامی، یاری و مساعدت به آنها در جهت تحقق ارزوها انجام می شود.

وی افزود: البته متولیانی هستند که با استفاده از ردیف بودجه و اعتبار خاص می‌توانند در حوزه فرهنگی حجاب با حمایت‌های خود گام های مؤثری در جهت ارتقا و پیشرفت برداشته و با هم سو کردن فعالان و متخصصین این حوزه در عرصه های داخلی و خارجی حضور چشمگیر داشته باشند.
این کارشناس ارشد پژوهش هنر خاطر نشان ساخت: اگر چه چالش کرونا زنگ خطری برای همه کسب و کارها بود و پوشاک هم جز کالای لوکس و از نیاز های غیر اساسی شمرده می شد در مواجهه با این بحران صنعت پوشاک ضربه مهلکی خورد و با رکود اقتصادی و تعطیلی بازار دچار شد اما دست آوردهای خوبی هم داشت که یکی از آنها برگزاری نمایشگاه‌های فروش آنلاین و فعالیت در صفحات مجازی یک سری شغل هایی ایجاد شد که با رشد و ارتقا دانش آن می توان راهگشای مشکلاتی همانند ایام بحرانی را سامان داد.

مدیر برند پرنسا افزود: ما از سال ۹۷فعالیت خود را در حوزه طراحی و تولید مانتو پیراهنی های مجلسی به همراه ست زوج، ست شال و روسری، توربان به همراه کیف و کفش آغاز کردیم و خیلی زود علاقمندان و مخاطبان خود را که عمدتا به دنبال لباس های پوشیده بودند و در بازار یافت نمی شد، پیدا کرد. مرضیه ایوتین تصریح کرد: ما با تیم تخصصی ، شناخت اصول زیبایی شناسی و روانشناسی شخصیت و رنگ مطابق ذائقه نسل جوان و فرهنگ ایرانی اسلامی با طراحی های خود، ویژگی خاصی را در کنار تعادل و توازن در ترکیب بندی و هارمونی رنگ ها بوجود آورد که سزاوار و شایسته زنان و دختران سرزمینمان باشد که علاوه بر برازندگی و وقار در جشن ها درخشیده شوند.
این کارشناس ارشد پژوهش هنر با اشاره به این موضوع که برند ما زیر نظر بنیاد مد ولباس وزارت ارشاد اسلامی و عضویت انجمن عفاف و حجاب و تحت نظارت اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک فعالیت می کند، افزود: با تلاش همکاران توانستیم این موقعیت درخشان را در بین مخاطبان خود بدست آورد.
وی گفت: ما به عنوان تولید کننده محصول حجاب علاوه بر در نظر گرفتن نیاز مخاطبان خود که محصول جدید و در خوری را طراحی و تولید کنیم و حتی در طراحی پارچه اختصاصی سعی در خاص کردن هر چه بیشتر طرح‌ها داریم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ