مدیرکل محیط زیست تاکید کرد:

ضرورت اجرای پروژه فیلتراسیون در برداشت معادن خراسان رضوی

اقتصاد ایران: مشهد-مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اجرای پروژه فیلتراسیون با تکیه بر توان داخلی آسیب کمتری به محیط زیست وارد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، همتی در گفتگو با اکو نیوز خراسان رضوی گفت: مجموعه کانسار‌های سنگان با ۳۰درصد ذخایر سنگ آهن کشور در وسعتی به طول تقریبی ۲۲کیلومتر و عرض ۱۰کیلومتر در ۳۰۰کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰کیلومتری جنوب شرقی خواف و ۱۸کیلومتری شمال شرقی سنگان در خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

وی افزود: برداشت از منابع معدنی به دو شکل توده‌ای و پلاسری انجام می‌شود که در کلیت موضوع با زیر ساخت‌های زیست محیطی منطقه بویژه چالش‌های آبی همخوانی ندارند.


همتی ادامه داد: اما اجرای سامانه (سیستم) جمع آوری، تصفیه، بازچرخانی و مدیریت پساب و فاضلاب در مجتمع و استفاده از سامانه (سیستم)‌های کنترل آلودگی هوا از جمله بگ فیلتر و بگ هاوس جهت کنترل آلودگی هوا در بخش گندله سازی و همچنین استفاده از فضای بسته جهت نگهداری کنسانتره به منظور جلوگیری از ذرات گرد و غبار با توجه به بادخیزی منطقه اجرا گردیده یا در شرف اجرا است و مدیران صنایع موصوف برای انجام این اقدامات مهم برنامه دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص صرفه جویی حدود ۸۵درصد آب باطله وبازگردانی آن به چرخه تولید با اجرای این سیستم در شرکت سیمیدکو گفت: کاربرد فیلتراسیون برای مناطقی مانند خراسان رضوی که دارای محدودیت منابع آبی هستند و اغلب دشت‌های آن دارای بیلان منفی بوده و بعضاً دچار فرونشست شده است بسیار مقرون بصرفه است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ