آشنایی با امن‌ترین کیف پول الکترونیکی در جهان

اقتصاد ایران: تکنولوژی پرداخت در سال‌های گذشته تغییرات زیادی داشته است. راه اندازی شبکه‌های بانکداری آنلاین و اضافه شدن سرویس‌های جدید در کنار به وجود آمدن ارزهای دیجیتال، باعث شده‌اند تا کیف پول‌های الکترونیکی و دیجیتالی نیز به وجود آیند. این کیف پول‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از موبایل، کامپیوتر و سایر ابزارهای متصل به اینترنت به راحتی پرداخت‌های خود را انجام دهید، پول به جا کنید و حتی ارزهای دیجیتالی خود را ذخیره نمایید. اما مهم‌ترین مسئله همچنان امنیت کیف پول الکترونیکی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، به همین بهانه در این مقاله به بررسی امن‌ترین کیف پول الکترونیکی موجود در بازار می‌پردازیم.

کیف پول الکترونیکی چیست؟

در گذشته پول تنها به صورت فیزیکی وجود داشت. مردم برای خرید باید پول نقد پرداخت می‌کردند و این پول‌ها به صورت اسکناس یا سکه در محل امنی ذخیره می‌شدند. بعدها با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن کارت‌های اعتباری، استفاده از پول‌های فیزیکی کاهش چشمگیری پیدا کرد. مردم برای انتقال پول لازم نبود پول حمل کنند اما باز هم نیاز به کارت‌های اعتباری و دستگاه‌های کارت خوان برای پرداخت وجود دشت. کیف پول الکترونیکی به این منظور به وجود آمدند که فرآیند پرداخت را ساده‌تر کنند.

در واقع کیف پول الکترونیکی یک سرویس آنلاین است که به فرد امکان انجام تراکنش‌های الکترونیکی را می‌دهند. کیف پول الکترونیکی می‌تواند به حساب بانکی فرد متصل شود و فرآیندهایی مانند خرید از فروشگاه‌های آنلاین یا حتی فیزیکی، خرید شارژ، بسته اینترنت و سایر پرداخت‌های الکترونیکی را امکان پذیر کند.

امن‌ترین کیف پول الکترونیکی کدام است؟

با توجه به کاربردهای فراوان کیف پول الکترونیکی خصوصاً برای کاربران دستگاه‌های موبایلی، بسیاری از شرکت‌های بزرگ اقدام به معرفی کیف پول الکترونیکی اختصاصی خود کرده‌اند. علاوه بر این شرکت‌های کوچک و بزرگ دیگری نیز وارد بازار کیف پول الکترونیکی و دیجیتال شده‌اند. از این رو انتخاب امن‌ترین کیف پول الکترونیکی می‌تواند به کار دشواری تبدیل شود. ما در اینجا بهترین و امن‌ترین گزینه‌ها را معرفی می‌کنیم.

امن‌ترین کیف پول‌های الکترونیکی ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال، نوعی کیف پول الکترونیکی است که در آن از یک کلید خصوصی برای ذخیره ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین استفاده می‌شود. به دلیل استفاده از تکنولوژی رمزنگاری، این کیف پول‌ها امن‌ترین کیف پول الکترونیکی هستند. در بین گزینه‌های مختلف کیف پول Mobi، Coinbase و Binance از شهرت جهانی برخوردار هستند و بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند. در ایران نیز کیف پول ارز دیجیتال نوبیتکس، امن‌ترین کیف پول الکترونیکی در دسترس تریدرهای ارز دیجیتال است. اگر علاقه مند به بازار ارزهای دیجیتال هستید در کنار یک والت امن به ابزارهایی مانند ماشین حساب ارز دیجیتال نیز برای محاسبه دارایی‌های خود نیاز دارید. در نوبیتکس می‌توانید هر دو این موارد را پیدا کنید.

PayPal، امن‌ترین کیف پول الکترونیکی جهانی

پی پال امن‌ترین کیف پول الکترونیکی با قابلیت ذخیره ارزهای رایج مانند دلار، یورو و پوند است. PayPal بزرگ‌ترین کیف پول الکترونیکی جهان نیز محسوب می‌شود و به دلیل ارتباط با مستر کارت و ویزا کارت بزرگترین شبکه انتقال پول در جهان را در اختیار دارد. این کیف پول الکترونیکی امنیت بسیار بالایی دارد و جدیداً در کنار ارزهای رایج جهان امکان ذخیره و انتقال ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را برای مردم آمریکا فراهم کرده است.

کیف پول الکترونیکی اختصاصی اپل

اپل در سال 2014 تصمیم گرفت کیف پول الکترونیکی خود را راه اندازی کند. اپل پی تنها از تلفن‌های هوشمند ساخت کمپانی اپل پشتیبانی می‌کنند. با استفاده از اپل پی می‌توانید از طریق دستگاه‌های NFC اقدام به پرداخت هزینه خرید نقدی خود کنید. اپل پی به حساب بانکی شما متصل می‌شود و امنیت بالایی در نگهداری از پول الکترونیکی شما دارد. این کیف پول قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال را ندارد.

Android Pay، کیف پول الکترونیکی کاربران اندرویدی

کاربران اندروید نیز مانند کاربران اپلی دارای کیف پول اختصاصی خود هستند که می متوانند به وسیله آن پرداخت آنلاین خود را انجام دهند و کارت‌های اعتباری خود را مدیریت کنند. امنیت اندروید پی تقریباً در سطح اپل پی است. علاوه بر اندروید پی، گوگل و سامسونگ نیز کیف پول‌هایی را با بانام Google Wallet و Samsung Pay طراحی کرده‌اند که در دسترس کاربران اندرویدی نیز قرار دارند. با این حال امنیت اندروید پی از همه آن‌ها بیشتر است. با این حال اندروید پی نیز مانند اپل پی قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال را ندارد و برای ذخیره ارز دیجیتال ایاس و سایر ارزهای دیجیتال محبوب باید به دنبال کیف پول‌های دیجیتالی مخصوص آن‌ها باشید.

کیف پول‌های الکترونیکی ایرانی متصل به سیستم بانکداری

در کنار کیف پول‌های الکترونیکی خارجی که همه آن‌ها در ایران در دسترس نیستند، کیف پول‌های الکترونیکی ایرانی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تقریباً همه ایرانی‌ها در حال حاضر از یک یا دو کیف پول الکترونیکی برای انتقال پول، خرید شارژ آنلاین، خرید بسته اینترنت، پرداخت قبوض و خدمات مشابه استفاده می‌کنند. این کیف پول‌های الکترونیکی به سیستم بانکی متصل هستند به همین دلیل تقریباً همگی آن‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند. هرچند توصیه می‌شود مبلغ زیادی را در آن‌ها نگهداری نکنید.

نوبیتکس، امن‌ترین کیف پول الکترونیکی ایرانی ارز دیجیتال

در این مقاله سعی کردیم با امن‌ترین کیف پول الکترونیکی در دسترس آشنا شویم. برای استفاده روزانه گزینه‌های زیادی در خارج از کشور وجود دارد که متاسفانه با اینکه امنیت بالایی دارند اما در ایران قابل استفاده نیستند. با این حال گزینه‌های جایگزین ایرانی نیز تا حدودی می‌توانند خیال شما را راحت کنند. در کیف پول‌های الکترونیکی ارزهای دیجیتال یا همان والت ارز دیجیتال نیز گزینه‌های مطرح بین المللی زیادی وجود دارند که متاسفانه در ایران نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر به دنبال امن‌ترین کیف پول الکترونیکی در ایران هستید نوبیتکس می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت نوبیتکس اطلاعات بیشتری در مورد این صرافی آنلاین و کیف پول امن آن به دست آورید.



برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ