معاون درمان وزیر بهداشت:

روند شتابان موج چهارم کرونا متوقف شده است

اقتصاد ایران: معاون درمان وزیر بهداشت گفت: روند شتابان کرونا که در هفته گذشته افزایشی بود هم اکنون متوقف شده است و در برخی استان‌ها شاهد شرایط پایدار هستیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،  قاسم جانبابایی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح چند طرح در بیمارستان لبافی نژاد تهران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: تقریبا وضعیت در همه استان‌ها با ثبات‌تر شده است و در برخی استان‌ها روند رو به کاهش بیماری را مشاهده می‌کنیم. 
وی گفت: بیماران سرپایی در برخی استان‌ها کاهش پیدا کرده است و برخی استان‌ها هم بستری‌ها رو به کاهش است. باید گفت پیک چهارم را به زحمت همه مجموعه وزارت بهداشت و هیأت دولت جمع کردند.
 دکتر جانبابایی با بیان این که در این پیک تعداد بستری‌ها به ۲ برابر پیک قبلی رسیده است، تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در کنار بخش‌های بستری، بخش‌های سرپایی راه انداختند که قسمت زیادی از بار بیماری را بخش‌های سرپایی متحمل شده است و امروز هم شاهد راه اندازی یکی از بخش‌های سرپایی در بیمارستان لبافی نژاد بودیم که شبیه آن را در چندین نقطه کشور راه اندازی شده است.
 وی عنوان کرد: بیش از ۸ هزار بیمار در کشور از خدمات درمانگاه‌های درمان سرپایی بهره می‌گیرند. اقدامات درمانی درمانگاه‌های سرپایی سبب شد تا این بیماری را در کشور خوب مدیریت کنیم.
 جانبابایی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سویه هندی ویروس کرونا در ایران مشاهده شده است؟ گفت: ویروس انگلیسی کرونا براساس پیش بینی‌ها وارد کشور شد و امکان دارد ویروس هندی هم وارد شده باشد و هیچ ضمانتی وجود ندارد که حتما وارد کشور نشود. به هرحال رفت و آمد‌ها وجود دارد و امکان ورود این ویروس به کشور هم وجود دارد. ذات ویروس کرونا جهش است و ویروس کرونایی که در اسفند ۹۸ در کشور وارد شد جهش پیدا کرده است. در پیک کرونا در آبان این ویروس، دیگر ویروس قبلی نبود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ