4 نکته کاربردی برای افزایش امنیت گوشی های جدید

اقتصاد ایران: یکی از دغدغه‌ هایی که بسیاری از مردم در مورد گوشی ‌های هوشمند دارند، حفظ امنیت آن می باشد. چرا که بسیاری از ما در گوشی ‌های هوشمند خود فایل ها، عکس‌ ها، مدارک و اسناد خصوصی و شخصی ذخیره می‌ کنیم که حفظ امنیت آن‌ ها ضروری است.ولی با این حال، هر روز اخباری مبنی بر هک شدن گوشی های هوشمند و به سرقت رفتن اطلاعات و داده های خصوصی موجود در آن‌ ها می‌ شنویم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، از این رو، توجه به نکات امنیتی گوشی های هوشمند، برای حفظ و نگهداری انواع اطلاعات شخصی و خصوصی از اهمیت و ضرورت بسیاری برخوردار است و می‌ تواند در حفظ اطلاعات شخصی و محرمانه ما بسیار موثر و مفید باشد.
برای این که امنیت گوشی خود را بالا ببریم، باید به برخی نکات امنیتی توجه کنیم؛ از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- استفاده از کد امنیتی و رمز عبور:
اولین و مهم ترین نکته امنیتی در استفاده از گوشی ‌های هوشمند استفاده از کد امنیتی و رمز عبور می باشد.
بهتر است برای گوشی خود رمز عبور تعریف کنید و همچنین اگر فایل و یا اسناد و مدارک خصوصی و شخصی بر روی گوشی خود دارید، برای آن‌ها نیز رمز تعیین نمایید. استفاده از انواع رمزها می تواند، به حفظ امنیت گوشی بسیار کمک نماید.
فراموش نکنید که رمزتان نباید ساده و قابل حدس زدن باشد.

2- بلوتوث، Wi-Fi و دیگر ابزارهای ارتباطی گوشی را خاموش کنید:

از دیگر نکات امنیتی که باید مدنظر داشته باشید، خاموش کردن ابزارهای ارتباطی گوشی است.
زمانی که از ابزارهای ارتباطی گوشی استفاده نمی کنید، آن‌ها را غیر فعال نمایید. روشن باقی ماندن این ابزارهای ارتباطی می تواند امنیت گوشی شما را به خطر بیندازد.

3- دقت و مراقبت در ورود به اینترنت و فضای مجازی:
از دیگر نکات امنیتی که باید مدنظر داشته باشید، مراقبت و دقت در ورود و استفاده از اینترنت و فضای مجازی است.
امروزه اینترنت به بخشی از زندگی ما تبدیل شده و بسیاری از ما ساعت ها زمان خود را در طول روز در اینترنت و فضای مجازی می‌گذرانیم. در حالی که احتمال هک شدن گوشی از طریق اینترنت و یا وارد شدن انواع ویروس‌ ها به گوشی خیلی زیاد است.
بنابراین در ورود به اینترنت و استفاده از آن دقت داشته باشید و صفحات و پیام های مشکوک را باز نکنید.
بر روی لینک ‌هایی که مشکوک هستند، هرگز کلیک نکنید.
هر صفحه ای را در وب باز نکنید و به تبلیغات اعتماد نکنید؛  برخی از این تبلیغات گمراه کننده هستند و موجب آلودگی گوشی می شوند.
به هیچ عنوان برنامه هایی را که نمی ‌شناسید نصب نکنید؛ نصب این برنامه‌ ها موجب ویروسی شدن گوشی و حتی لو رفتن اطلاعات داخل آن می ‌شود.

4- از برنامه ‌ها و اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید:
در نهایت باید گفت که برای حفظ امنیت اطلاعات و داده های خود بر روی گوشی هوشمند، از اطلاعات و داده‌های خود پشتیبان گیری نمایید.
در این صورت، اگر به هر دلیل اطلاعات و داده های ذخیره شده بر روی گوشی از بین برود، می‌توانید از طریق نسخه پشتیبانی که تهیه کرده اید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
برای حفظ امنیت در گوشی های هوشمند نکات زیادی وجود دارد. ولی با این حال، تنها با رعایت چند توصیه ساده گفته شده در این مطلب می‌توانید تا حد زیادی از امنیت گوشی خود را بالا ببرید و از بروز مشکلات جلوگیری نمایید.
این نکته را نیز مد نظر داشته باشید، که گوشی خود را به هیچ وجه در اختیار افراد دیگر قرار ندهید. گوشی هر فرد وسیله شخصی او است و نباید اجازه دسترسی و وارد شدن دیگران به آن را داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ