فاینانس در اقتصاد به زبان ساده

اقتصاد ایران: فاینانس به عنوان اعتباری بلند مدت و کوتاه مدتِ اعطایی از سوی بانکها به خریداران است که در این گزارش به مفهوم آن به زبان ساده پرداخته ایم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، واژه فاینانس (Finance)ساز و کاری است که در آن بین کشور سرمایه پذیر و سرمایه گذار، قراردادی منعقد می‌شود که طرح یا پروژه‌ای همراه با توان ارزی لازم توسط کشور سرمایه گذار تامین شود.
این نوع معامله نوعی اعتبار خرید در اعتبارات بلندمدت و کوتاه مدت است که بانک‌ها به خریداران اعطا می‌کنند.
به زبانی ساده‌تر این مفهوم اقتصادی (فاینانس) در واقع، نوعی اعتبار بلندمدت و کوتاه مدت است که بانک‌ها به خریداران اعطا می‌کنند.
در کشور ایران فاینانس به تامین منابع مالی یا خرید تجهیزات طراح‌های تولیدی یک پروژه گفته می‌شود، البته علاوه بر تامین منابع مالی و خرید تجهیزات، ارائه خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها نیز شامل فاینانس می‌شود.

فاینانس در اقتصاد به زبان ساده
به بیانی ساده تر فاینانس به معنای مالیه یا تامین مالی است و در بحث پروژه‌های سرمایه گذاری به تامین مالی بوسیله منابع داخلی یا دریافت و استفاده از وام ارزی می‌گویند.
این نوع معامله در مواقعی که فروشنده حاضر به قبول اسناد مدت دار نمی‌شود و خریداران امکان پرداخت نقدی ندارد با کمک یک موسسه مالی وجه نقد پرداخت  و در صورت وجود خط اعتباری فعال بین بانک ایرانی و خارجی تحت نظارت بانک مرکزی منعقد می‌شود.

فاینانس در اقتصاد به زبان ساده

خریدار خارجی ۱۵ درصد از قیمت کالا اقدام خواهد کرد و ۸۵ درصد فاینانس را طی ۶ سال و هر سال دو قسط پرداخت می‌کند، نرخ بهره این وام بسته به کشور فقیر و ثروتمند متفاوت خواهد بود و بازپرداخت آن بین ۵ تا ۱۰ سال است.
خلاصه آنکه قرارداد‌های فاینانس بدین مفهوم هستند که یک بانک یا موسسه تجاری خارجی وامی را به منظور عملیات معینی به کشور و یا شرکت مشخصی پرداخت کرده و در واقع کنترلی روی هزینه کردن آن ندارد و لذا تعهدی نیز برای به ثمر نشستن طرح نداشته و در سررسید‌های تعیین شده‌ای اصل و فرع آن را از طرف قرارداد و یا بانک تضمین کننده قرارداد دریافت می‌کند.

فاینانس در اقتصاد به زبان ساده

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ