کمک به رونق تولید با ایجاد ثبات اقتصادی

اقتصاد ایران: یک کارشناس اقتصادی گفت: ایجاد فضایی امن و آرام و همچنین برقراری ثبات اقتصادی، به رونق تولید کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،  علی قنبری استاددر خصوص موانع موجود بر سر راه تولید افزود: اصولاً سرمایه جایی می‌رود که امنیت و بازدهی داشته باشد و یکی از موانع تولید در کشور ما، ناکافی بودن شرایط امنیتی برای سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: مسائلی مانند تحریم و یا کرونا از جمله تهدیداتی است که برای سرمایه گذاری وجود داشته و دولت باید برای رفع این مشکلات در جهت رفع تحریم و همچنین کنترل کرونا، قدم بردارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت باید شرایط مساعد را برای سرمایه گذاری در کشور فراهم کند.

قنبری حمایت نشدن از بخش خصوصی را دومین مانع بر سر راه تولید دانست و گفت: دولت نباید به بخش خصوصی ورود پیدا کند و خودش را رقیب بخش خصوصی بداند بلکه باید فضا را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کند.

وی نبود ثبات اقتصادی را سومین مانع بر سر راه تولید دانست و افزود: باید در کشور ثبات اقتصادی وجود داشته باشد تا تولید کننده بتواند در فضایی آرام و امن برای آینده برنامه ریزی کند.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: در صورتی که تولید کننده نتواند برنامه ریزی مناسبی داشته باشد نمی‌تواند تولید خود را افزایش دهد.

 قنبری، تورم غیر قابل پیش بینی در کشور را چهارمین مانع تولید دانست و گفت: سرمایه گذار باید احساس کند که از سود مناسبی برخوردار خواهد بود، اما به دلیل تورم غیر قابل پیش بینی در کشور، تولید کننده نمی‌تواند برنامه ریزی‌های خود را داشته باشد و سود مناسبی از سرمایه گذاری کسب کند.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: باید در جهت امن کردن فضای تولید و همچنین برقراری ثبات اقتصادی در کشور گام برداریم تا شرایط برای سرمایه گذاری و جهش تولید فراهم شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ