از سوی معاونت اداره میراث‌فرهنگی گیلان انجام شد؛

بررسی دوباره طرح احیاء و مرمت عمارت کاخ سردار امجد تالش

اقتصاد ایران: گیلان_معاون میراث‌فرهنگی گیلان با اعلام برگزاری اولین جلسه شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از بررسی طرح احیاء عمارت کاخ سردار امجد تالش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،  ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: اولین جلسه شورای فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در محل این اداره‌کل و با حضور مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان و مشاورین طرح احیاء کاخ سردار امجد تالش و متخصصان و کارشناسان برگزار شد.

جهانی افزود: در این جلسه طرح پیشنهادی احیاء و مرمت بنا کاخ سردار امجد تالش که از سوی مشاوران طرح ارائه شده بود مورد بررسی قرار گرفت که با بررسی‌های صورت گرفته مقرر شد تا این طرح مجددا مورد بازبینی قرار گرفته و در جلسه آتی این شورا مطرح شود.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان افزود: از آنجایی که نمای اصلی عمارت سردار امجد بر اساس  سونداژهای حفر شده در نمای بیرونی بنا ، به صورت آجری بوده و نمای فعلی بنا که به صورت کاشی‌های آبی جلوه‌نمایی می‌کند،  از جمله الحاقاتی است  که  حدود ۵۰ سال قبل روی این بنا کار شده است. بنابراین بر لزوم وجود این نقوش در طرح مرمت از جمله موارد مطرح شده در جلسه بوده  که مقرر شد با بازبینی طرح مورد بررسی علمی قرار گیرد.

ولی جهانی اضافه کرد: همچنین در این جلسه طرح احیاء و مرمت بنای تاریخی شیرازی و تبدیل کاربری این عمارت به بوتیک‌هتل و طرح ایجاد موزه نصرت رحمانی توسط سرکار خانم اخوان، سرمایه گذار پروژه مطرح شد که با توجه به تبادل نظر اعضاء شورای فنی کلیات طرح مورد موافقت اعضاء شورا قرار گرفت و مقرر شد تا فاز اجرایی این پروژه با نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در دستور کار  سرمایه‌گذار قرار گیرد همچنین مقرر شد اتاق مربوط محوطه حیاط بنا که در گذشته بصورت انباری، و مطبخ ساختمان بوده به عنوان فروشگاه های صنایع دستی گیلان مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ