راه‌کار هتل‌های ترکیه برای جذب گردشگر در رمضان

اقتصاد ایران: هتل‌های پنج‌ستاره ترکیه همزمان با آغاز ماه رمضان برای جذب گردشگران بیشتر، از قیمت اقامت کم کرده و وعده ویژه افطار و سحر را اضافه کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، مهدی عباسی ـ کارشناس گردشگری ـ با بررسی راه‌کار کشورها برای جذب گردشگر در دوران کرونا که بیشتر مبتنی بر افزایش اعتماد و کاهش هزینه است، به گوشه‌ای از تلاش‌های ترکیه در این‌باره اشاره کرد و به ایسنا گفت: با فرارسیدن ماه رمضان و با وجود محدودیت‌های کرونا برای شهروندان این کشور، اما هتل‌های پنج‌ستاره برای جذب گردشگر در این دوران، پکیج‌های ویژه اقامتی طراحی کرده‌اند که مثلا قیمت‌ها را برای دو شب اقامت با دو وعده سحر و افطار از هفت‌هزار تا ۱۱۶ هزار لیر کاهش داده‌اند، درحالی که قیمت اقامت در برخی هتل‌های پنج‌ستاره، در روزهای عادی، بدون احتساب مالیات بین ۳۷۰ یورو تا شش‌هزار یورو فقط برای یک شب متغیر است.

به گفته او، هتل‌های پنج‌ستاره در ترکیه پیش از ماه رمضان این فعالیت را آغاز کرده‌اند، به‌ویژه آن‌که براساس تصمیم ستاد کرونا در این کشور، هیچ رستورانی نمی‌تواند وعده‌های افطار را برگزار کند، بنابراین هتل‌ها بسته‌های اقامتی را برای مسافرانی که در ماه رمضان به این کشور سفر می‌کنند، تهیه کرده‌اند.

عباسی گفت: این هتل‌ها که برخی از آن‌ها کاخ‌ها و عمارت‌های تاریخی ارزشمندی هستند، برای جذب بیشتر مسافر، در پکیج اقامت غذاهای لذیذ محلی ترکیه را برای وعده سحر و افطار درنظر گرفته‌اند.

ترکیه در سال ۲۰۱۹ بیش از ۳۶ میلیون نفر توریست داشت، اما با شیوع ویروس کرونا و لغو پروازهای این کشور شمار گردشگران آن تا حدود ۷۰ درصد کاهش یافت و به رقم ۱۶ میلیون نفر رسید. بنا بر اعلام موسسه آمار این کشور، درآمد صنعت گردشگری ترکیه در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۵ درصد کاهش داشت و بالغ بر ۱۲.۶ میلیارد دلار شد. اقدام این کشور برای بازگرداندن گردشگران، تقویت سیستم‌های ایمنی و کنترل محیط‌های مورد استفاده گردشگران بود و دولت این کشور با وجود اعمال شرایط قرنطینه و محدودیت تردد برای شهروندان، گردشگران خارجی را از این امر مستثنی کرد. مقامات گردشگری این کشور امیدوارند با سرعت گرفتن واکسیناسیون در بیشتر کشورها، شمار گردشگران ترکیه در سال ۲۰۲۱ به ۲۰ میلیون نفر برسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ