سوپرمارکت آنلاین و مزایای آن نسبت به خرید حضوری

اقتصاد ایران: با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از کسب و کار‌ها شروع به ارائه خدمات به صورت آنلاین نمودند. خرید از سوپرمارکت آنلاین نیز در شرایط کنونی انتخاب بسیار مناسب‌تری نسبت به خرید حضوری است، اما پیش از خرید بهتر است نکاتی در ارتباط با آن داشته باشید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از کسب و کار‌ها شروع به ارائه خدمات به صورت آنلاین نمودند. خرید اینترنتی محصولات علاوه بر اینکه موجب صرفه جویی در زمان و هزینه‌های شما می‌شود، می‌تواند مزایای بسیار دیگری نیز برایتان داشته باشد. خرید از سوپرمارکت آنلاین نیز در شرایط کنونی انتخاب بسیار مناسب‌تری نسبت به خرید حضوری است، اما پیش از خرید بهتر است نکاتی در ارتباط با آن داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با نکات خرید از سوپرمارکت آنلاین و مزایای آن با شما در میان بگذاریم.

سوپرمارکت آنلاین چیست؟

سوپرمارکت آنلاین در واقع یک فروشگاه مواد غذایی است که به افراد اجازه خرید اینترنتی را می‌دهد. خرید اینترنتی از این فروشگاه اینترنتی بدین صورت است که ابتدا کاربر وارد سایت می‌شود، سپس مواد غذایی مورد نیاز خود را انتخاب می‌کند و پس از تکمیل سفارشات می‌توانید نحوه پرداخت خود را یا به صورت آنلاین و با کارت‌های بانکی و یا پرداخت حضوری درب منزل به مامور پست انتخاب کنید. پس از تکمیل فرآیند خرید، سفارشات شما در مدت زمان کوتاهی به دست شما خواهد رسید.

نکاتی که باید پیش از خرید از سوپرمارکت آنلاین بدانید

همانطور که اشاره کرده بودیم، پیش از خرید از سوپرمارکت آنلاین لازم است اطلاعاتی در ارتباط با آن بدست آوریم تا خرید آگاهانه‌تری داشته باشیم. برخی از این نکات خرید به شرح زیر هستند:

۱. به نشان اعتماد الکترونیکی سایت توجه کنید

پیش از انجام هرگونه خرید اینترنتی از داشتن نشان اعتماد الکترونیکی آن سایت اطمینان حاصل فرمایید. نشان اعتماد الکترونیکی به نوعی مهری بر قابل اعتماد بودن و کیفیت سایت مورد نظر است. این نشان معمولا در پایین صفحه اصلی سایت به وضوح یافت می‌شود. این نشان طرحی گرافیکی از حرف انگلیسی e است که به همراه آدرس سایت می‌تواند خیال ما را از قابل اعتماد بودن سایت راحت کند.

۲. به فروش‌های ویژه سایت توجه کنید

هنگام خرید، سایتی را انتخاب کنید که تخفیف‌های ویژه داشته باشد. سوپرمارکت‌هایی که دارای تخفیفات ویژه می‌باشند، معمولا به رضایت مشتریان خود اهمیت بیشتری می‌دهند و همین موضوع سبب می‌شود خرید بهتری داشته باشید.

۳. به بسته‌بندی مرسولات اهمیت دهید

بسته‌بندی درست و مناسب کالا‌های خریداری شده، از دیگر نکاتی است که باید از آن اطمینان حاصل کنید و باید سایتی را انتخاب کنید که اهمیت بسیاری به بسته‌بندی می‌دهد. ممکن است در کالا‌های خریداری شده شما از سوپرمارکت آنلاین شیشه‌های رب گوجه فرنگی و یا قوطی‌های کنسرو باشند. بسته‌بندی وسایل باید به گونه‌ای انجام شود که آسیبی به شیشه‌ها و قوطی‌های کنسرو وارد نشود.

سوپرمارکت آنلاین و مزایای آن

۴. اهمیت خرید اینترنتی را فراموش نکنید

با وجود شرایط کنونی جامعه و حضور ویروس مزاحم کرونا در سراسر جهان، اهمیت انجام خرید‌ها به صورت اینترنتی و آنلاین دو چندان شده است. خرید از سوپرمارکت آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهتر است برای امنیت و سلامت جان خود و دیگر افراد جامعه تمام خرید‌های روزمره خود را به صورت اینترنتی و از سوپرمارکت‌های آنلاین انجام دهید.

سوپرمارکت آنلاین چه خصوصیاتی دارد؟

به طور کلی یک سوپرمارکت آنلاین دارای خصوصیات زیر است:

  • تصویر محصولات: لازم است یک فروشگاه اینترنتی تصویر و نمونه واضحی از تمام محصولات در ابعاد مختلف در سایت قرار داده باشد و اطلاعات کافی و لازم در ارتباط با آن‌ها را به طور کامل شرح داده باشد. تا مشتریان بتوانند با آگاهی بیشتری اقدام به خرید محصولات کنند.
  • نماد اعتماد الکترونیکی: همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی از ملزومات هر سایت معتبر می‌باشد. پس برای اطمینان از اینکه خرید خود را از یک سایت معتبرانجام می‌دهید، باید مطمئن شوید که سوپرمارکت اینترنتی مورد نظر شما دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد.
  • درگاه پرداخت بانکی: بدیهی است که هر وب‌سایت فروش آنلاین دارای یک درگاه پرداخت بانکی می‌باشد. سوپرمارکت اینترنتی نیز مانند تمام فروشگاه‌های آنلاین دیگر دارای درگاه پرداخت بانکی می‌باشد.
  • شماره تماس: هر سوپرمارکت آنلاین دارای شماره‌های تماسی جهت ارتباط مشتریان با پشتیبانی فروشگاه می‌باشد تا مشتریان بتوانند سوالات خود در ارتباط با نحوه خرید و یا هر موضوع دیگری را با پشتیبانان مطرح کنند.
  • دسته‌بندی محصولات: در سوپرمارکت آنلاین تمامی محصولات در دسته‌بندی‌های صحیح و متناسب با نوع محصولات، تولیدکننده آن ها، قیمت آن‌ها و موارد دیگر دسته بندی می‌شوند تا انتخاب و خرید محصولات مورد نیاز مشتری برای او آسان‌تر شود.

مزایای خرید از سوپرمارکت آنلاین

انجام خرید‌های اینترنتی در شرایط کنونی پیش از هرچیزی منجر به امنیت و سلامت جانی افراد و حفاظت از آن‌ها در برابر ویروس کرونا خواهد شد و این خود به تنهایی از اصلی‌ترین مزایای خرید از سوپرمارکت اینترنتی می‌باشد. برخی از دیگر مزایای خرید از سوپرمارکت اینترنتی به شرح زیر می‌باشند:

  • با خرید از سوپرمارکت آنلاین تا حد بسیار زیادی در زمان صرفه‌جویی می‌شود و همچنین از آلودگی و ترافیک داخل شهری در امان خواهید ماند.
  • در سوپرمارکت آنلاین می‌توانید تا ساعت‌ها به بررسی محصولات بپردازید و با آگاهی کامل انتخاب کنید.
  • در سوپرمارکت آنلاین هیچ محدودیتی برای تعداد مشتریان وجود ندارد.
  • با خرید اینترنتی محصولات می‌توانید از تخفیفات ویژه‌ای که سوپرمارکت‌های آنلاین در نظر می‌گیرند بهره‌مند شوید.
  • تحویل سفارشات درب منزل و بیمه بودن تمام مرسولات
  • حق انتخاب کالا‌های بیشتر در سوپرمارکت آنلاین
  • شفافیت قیمت‌ها و اطلاعات مربوط به هر محصول

سوپرمارکت آنلاین و مزایای آن

  • خرید بدون خجالت برخی از محصولات مخصوص آقایان یا بانوان
  • خواندن نظرات سایر کاربران در ارتباط با محصولات مختلف و همچنین نوع خدمت‌رسانی فروشگاه به مشتریان می‌تواند در خرید برخی محصولات از سوپرمارکت آنلاین مفید واقع شود.
  • بسیاری از سوپرمارکت‌های آنلاین دارای اپلیکیشن می‌باشند و استفاده از اپلیکیشن‌ها برای خرید اینترنتی در بسیاری از مواقع ساده‌تر و کارآمدتر می‌باشد.

معایب خرید از سوپرمارکت آنلاین

اگرچه خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین مزایای بسیار زیادی دارد، اما این بدان معنا نیست که معایبی در پی نخواهد داشت. برخی از اصلی‌ترین معایبی که با خرید از فروشگاه‌های آنلاین با آن روبه رو خواهید شد به شرح زیر می‌باشد:

  • ممکن است سایت فروشگاهی امنیت بالایی نداشته باشد. پس باید در انتخاب بهترین سوپرمارکت اینترنتی نهایت دقت را به کار بگیرید.
  • در برخی موارد ممکن است فروشگاه‌های حضوری تخفیف‌های بیشتری نسبت به فروشگاه آنلاین در نظر گرفته باشند.
  • در خرید آنلاین کالاها از سوپرمارکت اینترنتی نمی‌توانید کالای مورد نظر را لمش کنید و یا بررسی‌های دقیق روی آن انجام دهید.
  • ممکن است کالاهایی که به صورت اینترنتی خریداری می‌کنید، به موقع به دستتان نرسند و با تاخیر در ارسال مواجه باشید.

با وجود تمام معایب گفته شده در نظر داشته باشید که در شرایط حساس کنونی و با وجود بیماری در کشور، هترین و مناسب‌ترین راه برای خرید، خریدهای اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین می‌باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ