در سال 1400:

خیز ایران برای صادرات فناورانه یک میلیارد دلاری

اقتصاد ایران: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از خیز کشورمان برای افزایش صادرات حوه علم و فناوری به یک میلیارد دلار در سال 1400 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، سورنا ستاری در حاشیه سفر به شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایران در بسیاری از بخش‌های فناورانه و از جمله در حوزه‌های نانو، هوافضا و ...در خاورمیانه در رتبه نخست منطقه قرار دارد.
معاون رئیس جمهور با اشاره به توانمندی بالای کشورمان در حوزه های علمی و فناوری به پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی در چند سال اخیر پرداخت و افزود: موفقیت های مبتکران ایرانی در بخش های مختلف و از جمله در حوزه کیت های تشخیصی و دیگر محصولات مرتبط با کروناویروس گویای پیشرفت های کشورمان در حوزه های علمی و فناوری است.

وی از برنامه‌ریزی کشورمان برای توسعه خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران در خارج از کشور خبر داد و افزود: این مراکز که با هدف تسهیل صادرات محصولات دانش‌بنیان و فناورانه راه‌اندازی می‌شود توسط فعالان بخش خصوصی مدیریت می‌شوند.

وی با بیان اینکه تمرکز ما بر صادرات محصولات فناورانه است اضافه کرد: معاونت علمی رئیس‌جمهور برای توسعه این مراکز در کشورهای مختلف و از جمله در کشورهای همسایه و آن دسته از کشورهایی که می‌توانیم به آنجا صادرات داشته باشیم؛ برنامه‌ریزی کرده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به بازدید خود از پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود گفت: پارک علم و فناوری چه در سمنان و چه در شاهرود نسبت به دو سال پیش کاملا متحول شده اما همچنان با استانداردهایی که مدنظر ما است فاصله دارد.

وی از استان سمنان به عنوان استانی با ظرفیت های بالا در حوزه علمی و فناورانه نام برد و افزود: خوشبختانه شرکت‌های فوق‌العاده‌ای در بخش‌های مختلف و از جمله در حوزه معدنی در این استان فعال هستند.

وی با اشاره انعقاد تفاهمنامه‌هایی بین استان و معاونت علمی و فناوری گفت: این تفاهمنامه‌ها که امروز به امضا رسید می‌تواند منجر به اتفاقات مبارکی در استان شود. ضمن اینکه این تفاهمنامه‌ها به تکمیل زیرساخت‌ها در پارک‌های علم و فناوری چه در شاهرود و چه در سمنان کمک خواهد کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ