دیدار رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام با صالحی امیری

اقتصاد ایران: رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی پرورش اندام در محل کمیته ملی المپیک با رئیس کمیته ملی المپیک، سعیدی دبیر کل و برخی مدیران کمیته دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، در دیدار صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با رافائل سانتونخا رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی پرورش اندام، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل، بهداد سلیمی مشاور رئیس کمیته در امور قهرمانان، عبدالمهدی نصیرزاده و کرباسی رئیس و دبیر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران نیز حضور داشتند و طی آن طرفین بر گسترش مناسبات و تنظیم تفاهمنامه های ورزشی تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر صالحی امیری ضمن خوشامدگویی به رافائل سانتونخا رئیس اسپانیایی فدراسیون جهانی پرورش اندام با تاکید بر اینکه وی فردی دانشمند و تحصیل کرده است اظهار کرد: ما به تجربه و سابقه شما در زمینه آموزش در مجموعه فدراسیون ایران نیازمندیم.

وی افزود: بدنسازی و پرورش اندام و سایر رشته‌های زیرمجموعه آن در ایران سابقه تاریخی دارد و در جامعه ما به شکل‌های متفاوتی از استانداردهای جهانی به شکل بومی وجود دارد و ادبیات پهلوانی، قهرمانی و قوی‌ترین مردان نیز ادبیاتی است که در کشور ما از گذشته وجود داشته است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به ظرفیت گسترده ایران در بدنسازی و فعال بودن این رشته در ۳۱ استان کشور و همچنین برنامه وزارت بهداشت و ستاد عالی کرونا برای واکسیناسیون نیمی از ایران در سال ،۲۰۲۱ از فدراسیون جهانی خواستاریم تا در رویدادهای بدنسازی و پرورش اندام میزبانی را به ایران واگذار کنند چراکه ما آمادگی کامل برای برگزاری مسابقات در سطح استانداردها ی بین المللی را داریم.

دکتر صالحی امیری افزود: با توجه اینکه بحث آموزش در بدنسازی بخصوص در بخش تغذیه برای ما اهمیت دارد و در آکادمی ملی المپیک از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری کافی برای برگزاری دوره‌های آموزشی برخورداریم، برای برگزاری این دوره‌های آموزشی با توجه به تخصص و دانش شما نیازمند ارتباط قوی‌تر در این زمینه هستیم.

دیدار با رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام
رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر جایگاه قهرمانان بدنسازی ایران در آسیا و جهان از رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام خواست تا ایران کرسی‌های جهانی داشته باشد.

در ادامه این دیدار رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام خطاب به دکتر صالحی امیری گفت: دیدار با شما افتخار بزرگی است و بسیار خرسندم که در جمع خانواده ورزش ایران حضور دارم، بابت احداث موزه ملی ورزش بسیار تبریک می گویم چرا که این کار با ارزش نه تنها ابعاد قهرمانی بلکه ابعاد انسانی بسیاری دارد.

وی ادامه داد: از اینکه نیروی جوان و باانگیزه ای در ریاست فدراسیون بدنسازی ایران حضور دارد و از آنجایی که ایشان عضو هیات اجرایی آسیایی نیز هست و حمایت‌ها و روحیه ورزشی شما در راس کمیته ملی المپیک را دارد مطمئنم که بهترین اتفاقات برای این ورزش در ایران و جهان رقم خواهد خورد.

رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام افزود: ازآنجایی که بدنسازی و پرورش اندام در مجمع آسیایی به رسمیت شناخته شده است و توانستیم در بازی‌های ساحلی نیز حضور پیدا کنیم اما برای حضور در المپیک نیازمند حمایت کمیته ملی المپیک ایران هستیم چراکه این مهم یک وحدت و همبستگی را می‌طلبد.

دکتر صالحی امیری در مقابل درخواست رافائل سانتونخا گفت: خوشبختانه IOC انعطاف خوبی دارد اما من پیشنهاد می‌کنم تا شما نقشه راهی را تنظیم کنید ما در حوزه آسیایی با توجه به ارتباطات خوبی که داریم برای حضور این رشته در المپیک بخشی از مسئولیت را قبول و از شما حمایت می‌کنیم.

رافائل سانتونخا در ادامه تاکید کرد: باور داریم که ورزش بخصوص بدنسازی نه تنها جسم را پرورش می‌دهد بلکه در رفع استرس و بالابردن سلامت روانی فرد و افزایش روحیه وی کمک می‌کند اما باید توجه کرد که این اتفاق فقط با ورزش به تنهایی امکان پذیر نیست بلکه نیازمند یک سبک صحیح زندگی است که شامل تغذیه در کنار تمرینات مناسب است که نقش آموزش برای رسیدن به این سبک زندگی بسیار حائز اهمیت است و خوشحالم که شما نیز به امر آموزش توجه ویژه دارید.

وی ادامه داد: علاوه بر آموزش در زمینه تغذیه، مبارزه با دوپینگ و دانش افزایی افراد بخصوص نسل جوان در ریشه کن کردن دوپینگ و همچنین حذف افرادی که به اشاعه دوپینگ و استفاده از داروها می‌پردازند امر بسیار مهمی است تا نسل جوان به ورزش پاک روی بیاورد.

بازدید رافائل از موزه ملی ورزش

لازم به ذکر است: پیش از دیدار دکتر صالحی امیری با رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام، وی با همراهی کیکاوس سعیدی دبیرکل و محسن میر مشاور رئیس و سرپرست موزه از موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بازدید کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ