معاون اول رییس جمهوری در مشهدتاکید کرد :

ضرورت تامین امکانات برای حاشیه نشین های مشهد

اقتصاد ایران: مشهد-معاون اول رییس جمهوری در مراسم بهره برداری از چند طرح شهری در مشهد گفت : ۲ میلیارد دلار فاینانس از طرف چینی‌ها برای تکمیل خطوط مترو کشور اختصاص یافت ، اما به مساله تحریم‌ها برخوردیم که پیگیری برای این طرح همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،اسحاق جهانگیری افزود : امسال هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی برای توسعه مترو فراهم شد هرچند بانک مرکزی ایراداتی داشت، اما بر تامین این مبلغ تاکید شد.
وی گفت : مترو اگر چه پرهزینه است و سرمایه گذاری زیادی می‌طلبد، اما مهم و نیاز امروز و فردا کلانشهر‌های ایران است.
 
تاکید بر تامین  امکانات حاشیه نشین ها 

معاون اول رییس جمهوری در ادامه اظهاراتش به مساله حاشیه نشینی پرداخت و گفت: حکومت نمی‌تواند به شرایط حاشیه نشین‌ها بی تفاوت باشد و ساماندهی حاشیه نشینی امروز منجر به ساماندهی بسیاری از مسائل کشور می‌شود.
جهانگیری با اشاره به جمعیت حاشیه نشین اطراف تهران و مشهد افزود: اکنون جمعیت برخی مناطق حاشیه‌ای تهران از چند هزار نفر به چند صد هزار نفر رسیده است و  زیرساخت‌های بهداشتی و آموزشی آنان برای جمعیت کنونی مناسب نیست و کفاف نمی‌دهد و باید به مساله حاشیه نشین‌ها  بیشتر توجه شود.

وی گفت: با توجه به اقداماتی که در کلانشهر مشهد در خصوص حاشیه نشینی انجام شده است این کلانشهر می‌تواند الگوی خوبی برای موضوع ساماندهی حاشیه نشینی کلانشهر‌ها باشد.

معاون اول رییس جمهوری به جلسات ویژه رهبری برای آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در همین جلسات بلافاصله به موضوع حاشیه نشینی پرداخته و تاکید شد از این رو اقدامات وزارت راه و شهرسازی و فرایند تسهیلگری شهری در سراسر کلانشهر‌ها نیز در این زمینه انجام شده است.
 
بهبود محیط زیست شهری از اولویت‌های کشور

اسحاق جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش بهبود محیط زیست شهری را از دیگر اولویت‌های کشور و موضوعی فرابخشی و فرادستگاهی عنوان کرد که مورد توجه همه مسوولان قرار دارد.

وی افزود: هم اکنون هیچ طرح عمرانی در کشور انجام نمی‌شود مگر این که به آثار محیط زیستی آن پرداخته شود.

معاون اول رییس جمهوری گفت: حدود ۷۰ درصد جمعیت کشور ما شهرنشین هستند و بخش بیشتر این جمعیت نیز در کلانشهر‌ها زندگی می‌کنند از این رو دغدغه سلامت آن‌ها و توجه به محیط زیست شهری مساله مهمی است.

جهانگیری ادامه داد: بخش عمده آلایندگی‌ها به واسطه در ترافیک ماندن مردم ایجاد می‌شود و آلایندگی ناشی از ترافیک‌ها شاید بیشتر از دیگر آلایندگی باشد از این رو ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح با هزینه بالا لازم و با هدف برطرف کردن این معضل است.

تاکید بر توجه به انتخابات شوراها 
وی همچنین به همزمانی انتخابات شورا‌ها با ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: اکنون شورا‌ها به یکی از اقدامات خوب در کشور تبدیل شده است و مردم، شورا‌های اسلامی شهر و روستا را کم اهمیت تلقی نکنند، چون زندگی مردم متاثر از تصمیم‌های شوراهاست و امیدواریم انتخابات خوبی داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهوری برای تامین واکسن کرونا و انجام واکسیناسیون سراسری در کشور نیز ابراز امیدواری کرد.

سه طرح عمران شهری شامل سطوح سه‌گانه تقاطع غیرهمسطح آزادگان، پارک جنگلی و بوم‌پارک کشف‌رود امروز در مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهوری در مشهد به بهره برداری رسید.

مشهد به عنوان دومین کلانشهر بزرگ ایران، بیش از سه و نیم میلیون نفر جمعیت و ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت دارد.

حدود یک سوم جمعیت کلانشهر مشهد حاشیه نشین هستند.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ