در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی تاکید شد:

لزوم توجه به مرزهای شرقی کشور در حوزه تجارت

اقتصاد ایران: مشهد-کم توجهی به استان‌های شرقی کشور از نظر تعداد مراکز صنعتی ، راهها ، منابع آبی و خطوط ریلی مشهود است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی که با حضور اسحاق جهانگیری ،معاون اول رییس جمهوری برگزار  گفت : حتی مرز‌های شرقی برخلاف مرز‌های غربی که محور تجارت غرب با همسایه‌های غربی ایران است از رونق لازم برخوردار نیستند.
احسان ارکانی افزود : تاکنون زمینه استفاده از مرز‌های شرقی برای مردم این مناطق مرزی فراهم نشده است و علاوه بر آن وضعیت ناامنی مرزی و بیکاری را نیز را باید به مشکلات ذکر شده اضافه کرد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی به طرح انتقال آب دریا‌های جنوب به مشهد اشاره کرد و گفت: همچنان که عملیات ساخت طرح انتقال آب از جنوب به مشهد در حال انجام است معتقدیم برای تسریع در انجام این طرح ملی، عملیات اجرایی طرح انتقال آب از مسیر مشهد به سمت جنوب نیز باید همزمان شروع شود و آب منطقه‌ای نیز در خصوص تملک زمین همراهی کند و شما نیز در جلسات امروز به این مهم تاکید فرمایید.
ارکانی افزود: مشکل بازاریابی، فروش و خرید تضمینی زعفران خساراتی بر کشاورزان وارد کرده که امید است در این جلسه به این گونه مشکلات که برای سایر محصولات کشاورزی نیز پیش آمده رسیدگی شود.
وی گفت: بی توجهی به این زیرساخت‌ها موجب وقوع مهاجرت از روستا‌ها به شهر‌ها خواهد شد و در سطوح پایینی اقتصاد مشکلاتی ایجاد می‌شود که امید است در این جلسات به این مهم توجه شود تا از مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهر‌های استان جلوگیری شود.
نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: موضوع منطقه آزاد اقتصادی دوغارون و سرخس در خراسان رضوی در مجلس و دولت تصویب، اما با ایراد به حق شورای نگهبان مواجه شده است که باید اصلاح شود.
محمد رحیمی جهان آباد افزود : با توجه به جمعیت و بازار ۳۰ میلیونی افغانستان و دیگر بازار‌های خارجی اطراف استان، این مناطق آزاد کاملا صادراتی بوده و راه اندازی آنان در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید است.
وی توجه به تامین بودجه و توجه به پروژه راه‌آهن دوغارون - مشهد را خواستار شد و ادامه داد: باید توجه داشت سفر از هرات به مشهد بیشتر با اهداف درمانی و زیارتی صورت می‌گیرد لذا احداث خط ریلی در این مسیر بسیار مفید است هرچند اولویت راه اندازی راه آهن خواف-هرات نیز مورد تایید قرار دارد و اقدامی شایسته است.
این نماینده مجلس گفت: ساخت مرحله نخست منطقه ویژه دوغارون آماده کلنگ‌زنی است و در صورت تکمیل این طرح شاهد ایجاد پنج هزار شغل در منطقه خواهیم بود از این رو دستور دولت برای تسریع در اجرای این طرح را خواستاریم.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ