تهیه‌کننده سینما:

دریافت مالیات ازسینماگران هزینه تولید را افزایش می دهد

اقتصاد ایران: سیدضیاء هاشمی تهیه‌کننده سینما ضمن هشدار درباره سوءاستفاده‌های سیاسی و انتخاباتی از سینماگران تأکید کرد مصوبه دریافت مالیات از سینماگران هزینه تولید در سینما را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، سیدضیاء هاشمی عضو هیأت مدیره اتحادیه تهیه‌کنندگان درباره وضعیت سینمای ایران در سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از آرزوهای ما برای سینمای ایران این است که موانع موجود بر سر راه دریافت پروانه ساخت و نمایش برای تهیه کنندگان برداشته شود. سال‌ها است خواستار این هستیم که حداقل برخی از اعضای باسابقه و شناخته شده در سینما، بتوانند بدون دردسرهای دریافت مجوز، فیلم‌هایشان را بسازند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضربه‌های جبران ناپذیر این بیماری به سینما، در سال جدید دولت باید به سینما کمک کند اگر حمایت از سینما در برنامه‌اش نباشد سالن‌های سینما بسیار متضرر می‌شوند. همچنین نباید به گونه‌ای عمل شود که اقدامات نمایشی و دعواهای سیاسی به سینما راه پیدا کند، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، بیم آن می‌رود که از سینما سوء‌استفاده کنند.

هاشمی با انتقاد از تصویب لایحه دریافت مالیات از سینماگران افزود: واقعاً چه بلایی دارند بر سر سینما می‌آورند؟ سینمایی که ورشکسته است و تنها چند نفر در آن دستمزد بالا دریافت می‌کنند پس نباید برای همه سینماگران قانون مالیاتی وضع شود.

این تهیه‌کننده سینما گفت: وضعیت نابهنجار اقتصادی برای همه اقشار از جمله هنرمندان قابل تحمل نیست. وقتی ارزش پول در این حد پایین آمده به تبع آن هزینه‌های تولید بالا رفته و همین امر موجب کاهش تولید شده است. حال با وضع مالیات شرایط برای ادامه حیات سینما بسیار سخت‌تر هم می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثر تولیدات پلتفرم‌ها توسط عوامل سینما صورت می‌گیرد، بهتر است برای رشد جامعه مخاطب در آنها همکاری‌های بیشتری را از این پس میان آنها و صنف تهیه‌کنندگان سینما شاهد باشیم و برخی از پلتفرم‌ها با دست کشیدن از زیاده‌خواهی و احیاناً تلاش برای سلطه بر سینماگران، سینمای ایران را شریک و همتای خود در نظر بگیرند و در عین شفافیت مالی، از سیاست‌های نادرستی چون تحمیل هزینه بیشتر به مخاطب بپرهیزند که این کار جز فراری دادن مخاطب بالقوه آنها نتیجه دیگری ندارد.

هاشمی در پایان آرزو کرد: خداوند ما را از شر کرونا نجات بدهد و مثل برخی کشورهای منطقه واکسیناسیون گسترده را نصیب کشور ما هم کند، خداوند سینمای ایران را از سواستفاده سیاسیون در آستانه انتخابات مصون بدارد، خداوند سینمای ما را از شر مالیات بر آثار شکست‌خورده حفظ کند، خداوند اعمال سلیقه‌های شخصی در حوزه فیلمسازی را از سینما دور و نظام عرضه و تقاضا را جایگزین آن کند و در پایان خداوند مردم ایران را از نوسان‌گیرهای گردن‌کلفت بازار بورس و ارز حفظ کند و لااقل با دعای اولیای الهی بخشی از پول‌های غارت شده به جیب مردم بازگردد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ