رئیس جمهور اعلام کرد:

اگر مردم در انتخابات بی‌تفاوت شوند پایان همه انقلاب‌هاست

اقتصاد ایران: رئیس جمهور گفت: ما باید روزانه دنبال مذاکره و رفع تحریم باشیم ما عجله نداریم، اما الان دیگر نباید کسی ما را متهم به عجله کند در فروردین عجله تمام شد دیگر فرصت‌سوزی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: راه حل تمام اختلاف نظرها رفراندوم است اگر مردم در انتخابات بی‌تفاوت شوند پایان همه انقلاب‌هاست.

وی افزود: همه مردم احساس کنند و با شور و شوق پای صندوق‌های رای  بیایند نترسیم که این یا آن انتخاب شود. هرچه مردم انتخاب کنند، مبارک است منتخب مردم برای ما مبارک است الان ما نیازمندیم که 12 فروردین 58 را در 28 خرداد 1400 تکرار کنیم. 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوع دومی که در این چهار ماه دنبال می‌کنیم و برای ما بسیار مهم است، کروناست. از ابتدا تاکنون تلاش بسیاری انجام گرفته است. کادر درمان، مردم، مسئولان، نیروهای مسلح، صدا و سیما و... تلاش فوق‌العاده‌ای انجام دادند. روز اول برای ماسک، دستکش، الکل و مواد ضدعفونی مشکل داشتیم، اما همه به میدان آمدند و همه آن‌ها را ساختند.

روحانی خاطرنشان کرد: در مقطع کنونی تلاش ما تهیه و ساخت واکسن است. میلیون‌ها دوز واکسن خریداری شده است در داخل نیز بخش‌های مختلف برای ساخت واکسن تلاش می‌کنند اولین قدم ما این است که مرگ و میر یکباره کاهش پیدا کند و قدم دوم این است که زنجیره قطع شود برای این کار باید 70 درصد مردم واکسینه بشوند این کار در سال 1400 شدنی است و ان‌شاالله انجام خواهد شد. 

وی همچنین با طرح این سوال  که چرا یک ایرانی برای زدن واکسن به کشور دیگر برود؟ خبر داد که از شنبه هفته جاری هر بخش خصوصی میتواند با ارز نیمایی واکسن وارد کند.

رئیس جمهور همچنین بیان داشت: مساله دیگری که برای ما مهم است، تحریم است. اخیراً من یک نگرانی پیدا کردم. وزارت خارجه، صدا و سیما و دیگران دست به دست هم بدهند شاید هم نگرانی ما جا نداشته باشد. تا به امروز صد درصد مقصر آمریکا بود. در دوره ترامپ که هیچ جای تردید نیست به هر حال آن‌ها تحریم کردند و کار تروریستی انجام دادند خبیث‌ترین دولت در تاریخ آمریکا، دولت ترامپ بود.برای ملت خودش هم خبیث بود. 

وی اضافه کرد: دولت جدید که آمده شیوه‌اش را عوض کرده است اگر ما حواس‌مان جمع نباشد، این‌ها به تدریج به مردم می‌گویند که ما آمده‌ایم، این ایران است که تعلل می‌کند نباید بگذاریم این بهانه دست مردم و افکار عمومی بیافتد دولت جدید آمریکا تا حالا هیچ اقدام علمی و جدی انجام نداده است حرف زده است، امادر عمل دیپلماسی نمی‌بینیم و همان فشار و تحریم است دولت جدید اگر قبول دارد که ترامپ تروریست بوده، پس یک ثانیه هم نمی‌تواند اعمال تروریستی را ادامه بدهد. 

روحانی گفت: ما باید روزانه دنبال مذاکره و رفع تحریم باشیم ما عجله نداریم، اما الان دیگر نباید کسی ما را متهم به عجله کند در فروردین عجله تمام شد دیگر فرصت‌سوزی است همه باید به صحنه بیاییم و تلاش کنیم به محض اینکه آن‌ها تحریم‌ها را بردارند به تمامی تعهدات برمی‌گردیم. آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند که زمان می‌خواهیم اگر اراده جدی باشد، آمریکا در یک روز می‌تواند به تعهداتش برگردد ما هم به قبل اردیبهشت 98 بازخواهیم گشت ما در یک روز می‌توانیم برگردیم، آن‌ها هم در یک روز می‌توانند برگردند. ما در تمام این 4 ماه آماده‌ایم و یک روز تاخیر را جایز و خلاف قانون اساسی و نظر مردم می‌دانیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ