معاون وزیر صمت خبر داد:

حمایت ویژه برای استقرار واحد‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی

اقتصاد ایران: مشهد-مزایای ویژه برای استقرار واحد‌های دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی و واگذاری زمین به آنها با قیمت مناسب اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه بازدید از ۲شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی ماشین سازی در جاده مشهد - قوچان گفت: در اواخر سال گذشته هیات مدیره شهرک‌های صنعتی ایران مصوبه‌ای را پیرامون حمایت از واحد‌های دانش بنیان گذراند که در سال جاری به اجرا درمی آید.

 
علی رسولیان افزود: بر اساس این مصوبه، اولویت واگذاری زمین‌های مرغوب و دارای محدودیت در شهرک‌های صنعتی با شرکت‌های دانش بنیان خواهد بود تا دیگر صاحبان این شرکت‌ها مجبور به شرکت در مزایده برای دریافت زمین نباشند.
 
وی بیان کرد: همچنین بر اساس این مصوبه، اراضی شهرک‌های صنعتی ایران به قیمت کارشناسی شده به صاحبان شرکت‌های دانش بنیان واگذار می‌شود و آنان از تقسیط درازمدت در پرداخت حق انتفاع زمین دریافتی در شهرک‌های صنعتی نیز برخوردار خواهند شد.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورتی که صاحبان شرکت‌های دانش بنیان بتوانند واحد تولیدی خود را در زمین دریافت شده از شهرک‌های صنعتی، در موعد مقرر یا زودتر از آن به بهره برداری برسانند، از تخفیف ۱۰درصدی در پرداخت حق انتفاع زمین نیز بهره مند می‌شوند.
 
رسولیان اظهار امیدواری کرد در تعاملی که سازمان صنایع کوچک با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در سال۱۳۹۹ داشته است، تسهیلات مالی ویژه برای واحد‌های دانش بنیان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شود و سازمان صنایع کوچک نیز بتواند در واگذاری زمین و تکمیل زیرساخت‌ها و تقویت تولید داخلی بویژه تولید دانش بنیان مشارکت مناسبی داشته باشد.
 
وی تولیدات ۲واحد دانش بنیان "اسوه آسیا"و"توسکات" را، که در زمینه تولید برق و ترانسفورماتور و سوئیچگر‌های گازی فعالیت دارند، مطلوب ارزیابی کرد.
 
بیش از ۳۰۰واحد تولیدی با اشتغالزایی برای بیش از ۶هزار نفر در ۱۶۰هکتار زمین شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری‌های نوین خراسان مستقر شده‌اند که ۱۵واحد آن دانش بنیان هستند.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ