چالش جدید و سرگردانی مسافران در دماوند و فیروزکوه

اقتصاد ایران: با نارنجی شدن دماوند و فیروزکوه، ‌مسافران غیربومی ۷۲ ساعت مهلت دارند این شهرستان‌ها را تخلیه کنند تا جریمه نشوند. از طرفی دماوند و فیروزکوه در مسیر مسافران مازندران قرار دارند که با توجه به نبود جاده کمربندی، تردد آن‌ها با چالش مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، شهرام شریفی که مسئولیت اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه را به عهده دارد، ‌درباره آخرین وضعیت مسافرانی که درحال حاضر در این منطقه حضور دارند، به ایسنا گفت: هم‌اینک ۲۵ مسافر در اقامتگاه‌های این دو شهرستان حضور دارند که با تغییر وضعیت کرونا در دماوند و فیروزکوه، طبق آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ۷۲ ساعت فرصت دارند این شهرستان‌ها را ترک کنند. از فعالان گردشگری درخواست شده با توجه به تغییر ناگهانی وضعیت، حتما نهایت انصاف را در برخورد با این مسافران داشته باشند.

وی افزود: مسافرانی که از قبل اقامتگاه‌هایی را در دماوند و فیروزکوه رزرو کرده‌اند نیز می‌توانند با توافق، سفر خود را به وقت دیگری موکول کنند.

شریفی درباره جریمه رزروهای کنسل شده با وجود مصوبه ستاد ملی کرونا برای ممنوعیت سفر به این دو شهرستان، اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل معاونت گردشگری، اصل بر رعایت انصاف است. بنابراین از صاحبان کسب و کارهای گردشگری به ویژه اقامتگاه‌ها درخواست شده است با تفاهم و توافق پیش روند. پیشنهاد این است که رزروها به وقت دیگری که مسافر رضایت دارد موکول شود تا طرفین متضرر نشوند. اصل بر گرفتن جریمه نیست. اما اگر طرفین توافق نکردند می‌توانند موضوع شکایت را کتبا به این اداره تحویل دهند تا بررسی شود.

وی اضافه کرد: مسافرانی که هم‌اکنون در شهر حضور دارند تا زمان تخلیه محل، هزینه را مطابق تعرفه‌های تعیین شده پرداخت می‌کنند اما درباره روزهای پس از آن، مطابق شرایطی که توضیح داده شد تفاهم و توافق کنند تا هیچ‌کدام ضرر نکنند.

مسئول اداره‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه درباره محدودیت تردد نیز گفت: این دو شهرستان محل گذر مسافران مازندران است که هم‌اکنون در وضعیت زرد به سر می‌برد و محدودیت تردد ندارد، اما چون فیروزکوه و دماوند کمربندی ندارند و مسافران گذری باید از این شهرها گذر کنند، ممکن است دچار محدودیت‌های تردد و اعمال قانون شوند. البته، با توجه به مسیر دسترسی که از این شهرها به شمال کشور وجود دارد نمی‌توان انسداد قطعی انجام داد. بنابراین منتظر تشکیل جلسه ستاد کرونا در این شهرستان‌ها هستیم تا آخرین تصمیم‌گیری‌ها درباره تردد گذری‌ها و فعالیت سایر کسب‌وکارها به‌ویژه بخش گردشگری گرفته شود و مطابق آن دستور عمل کنیم.

وی افزود: با توجه به آخرین اطلاعاتی که دریافت کرده‌ام، درحال حاضر راه‌های ورود به دماوند و فیروزکوه مسدود نشده است، اما پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر شده که به پلاک‌های غیربومی اجازه تردد به این شهرستان‌ها را نمی‌دهد.

شریفی درباره تعطیلی مراکز اقامتی، سایت‌های تفریحی، گردشگری و تاریخی این دو شهرستان با توجه به وضعیت جدید کرونا، گفت: به محض این‌که ستاد استانی کرونا دستورالعمل مربوطه را اعلام کند اقدام متناسب را انجام خواهیم داد، قاعدتا طبق مصوبه‌های قبلی ستاد ملی کرونا، اقامتگاه‌ها و سایر مراکز گردشگری تعطیل خواهند شد.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا روز گذشته (۳۰ اسفندماه) در اطلاعیه‌ای دماوند و فیروزکوه را در دسته شهرهای زرد و پرخطر به لحاظ شیوع ویروس کرونا اعلام کرد که طبق اظهارات دکتر ایرج حریرچی ـ معاون کل وزارت بهداشت ـ ‌از تاریخ صدور اطلاعیه قرارگاه مقابله با کرونا، تمام مسافران و پلاک‌های غیربومی تا ۷۲ ساعت فرصت دارند که از آن شهر مقصدشان خارج شوند. در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ