دکتر نمکی:

واکسن‌های داخلی از اردیبهشت به بازار می‌آید

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از اردیبهشت ۱۴۰۰ واکسن‌های داخلی برای عموم شهروندان استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،  دکتر سعید نمکی در نشست پایان سال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت: از افرادی همچون شهید فخری زاده و مسؤولان بنیاد برکت و دیگر مؤسسات داخلی که توان تولید واکسن داشتند دعوت کردند که در وزارت بهداشت حاضر شوند و برای تولید واکسن داخلی طرح‌های خود را اجرا کنند.
وی با بیان اینکه نظام سرمایه داری یک نظام خودخواهانه است گفت: در نظام سرمایه داری اگر پس از سیر شدن خودشان ته سفره دست مانده‌ای باقی ماند و به اطرافیانشان دادند آن گاه به دیگران خواهند داد.
 دکتر نمکی گفت: می‌دانستم که واکسن نه تنها برای ایران بلکه برای بسیاری از کشور‌های جهان در دسترس نخواهد بود.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: هم اکنون نیز ۸۰ درصد از واکسن‌های جهان در ۶ یا ۷ کشور استفاده می‌شود و ژاپن نیز که هم پیمان آمریکاست از دو هفته پیش واکسن دریافت کرده است.
وی افزود: تا پیش از آماده سازی واکسن‌های داخلی گروه‌های آسیب پذیر از واکسن‌های وارداتی مورد تأیید استفاده خواهند کرد.
 دکتر نمکی اضافه کرد: گروه‌هایی همچون کادر بهداشت و درمان و نظام سلامت، بیماران خاص و صعب العلاج و سالمندان بالای ۶۰ و ۶۵ سال و دیگر گروه‌های آسیب پذیر از واکسن‌های وارداتی استفاده خواهند کرد، اما عموم مردم از واکسن‌های تولید داخل استفاده خواهند کرد.
وی یادآور شد: نمی‌گذارم از واکسن کلاهی برای دلالان فراهم شود و تأکید کرد، اما هر کس می‌تواند واکسن خارجی را با قیمت مناسب و استاندارد‌های مناسب وارد کشور کند بعنوان نماینده تام الاختیار دعوت می‌کنم.
وی افزود: گروهی کارشناس و متخصص توانمند برای واردات واکسن‌های خارجی در نظر گرفته ایم و آنان توانستند واکسن‌هایی با کیفیت مناسب و قیمت مناسب وارد کشور کنند.
وی گفت: با همت کارشناسان و متخصصان داخلی به زودی تحول بزرگی در واکسن سازی کشور ایجاد می‌شود و واکسن‌های برکت، پاستور، رازی و فخرا و دیگر گروه‌های تولید کننده واکسن، واکسن ایرانی و با کیفیت را به بازار جهانی عرضه خواهند کرد و شهروندان ما نیز می‌توانند با سرعت بیشتری در برابر بیماری کرونا واکسینه شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ