معاون اول رئیس جمهور:
جنگ اقتصادی برای خسته کردن ملت ایران طراحی شد
اقتصاد ایران: معاون اول رئیسجمهور گفت: آمریکاییها با تحریم ایران به دنبال خسته کردن ملت ایران با قصد فروپاشی ایران و اقتصاد کشور بودند، این جنگ اقتصادی با جنگ روانی، فضاسازی رسانهای و بمباران تبلیغاتی به منظور مأیوس کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی همراه بود.
به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور عصر شنبه به ریاست معاون اول رئیسجمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به اهمیت حفظ و ارتقا سرمایه اجتماعی و امید و اعتماد مردم گفت: مهمترین مسئولیت نخبگان و دلسوزان کشور زنده نگه داشتن امید مردم به آینده و بازسازی سرمایه اجتماعی است.
وی با تأکید بر اینکه بحث صیانت از سرمایه اجتماعی و امید به آینده در جامعه دغدغه جدی همه مسئولان است، گفت: همه بر سر این موضوع تفاهم دارند که باید جامعه به آینده امیدوار باشد و آینده خود را بر خلاف تبلیغات منفی رسانههای معاند در جمهوری اسلامی پیدا کند.
معاون اول رئیسجمهور با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه کشورمان در سالهای اخیر اظهار داشت: آمریکاییها با تحریم ایران به دنبال خسته کردن ملت ایران با قصد فروپاشی ایران و اقتصاد کشور بودند، این جنگ اقتصادی با جنگ روانی، فضاسازی رسانهای و بمباران تبلیغاتی به منظور مأیوس کردن مردم از نظام جمهوری اسلامی نیز همراه بود.
جهانگیری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری پرشور انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت گسترده مردم گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا یکی از فرصتهای کلیدی برای بازسازی سرمایه اجتماعی کشور است که باید زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.
در این جلسه که وزرای آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده حضور داشتند، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارشی از میزان سرمایه اجتماعی و امید ملی و اعتماد به آینده و ارتباط این مقولهها با باورهای دینی ارائه کرد و گفت: ایجاد بسترهای موفقیت به ویژه برای نسل جوان و توجه بیشتر به فطرت انسانی میتواند منجر به کاهش آسیبها در حوزههای مختلف و ثبت تجربههای مثبت اجتماعی شود.
همچنین پس از استماع نظرات و دیدگاههای حاضران در جلسه پیرامون مباحثی نظیر گرهگشایی از انسدادهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، تدوین طرح میثاق و امید، استفاده از ظرفیت رسانهها، نخبگان برای بازسازی سرمایه اجتماعی، مقرر شد دبیرخانه شورا کارگروهی ویژه برای صیانت از سرمایه اجتماعی و تقویت فضای امید و تواصی ایجاد و با کمک دستگاههایی نظیر آموزش و پرورش، فرهنگ ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، رسانه ملی و استفاده از ظرفیت نهادهایی نظیر ستاد اقامه نماز جمعه، پیش نویس طرحی برای جلوگیری از تبلیغات منفی و ایجاد فضای یأس در جامعه تهیه کند.
در این جلسه آیین نامه تدوین و اجرای سندهای استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به تصویب رسید.
همچنین اعضا با تقسیم کار ملی برای استقرار الگوی اخلاق و فرهنگ کار و رفتار اقتصادی مبتنی بر اقدامات ملی راهبرد کلان هشت سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور موافقت کردند.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه