اختصاصی اکونیوز/

رکود و تعطیلی بلای جان صنایع مبل اصفهان

اقتصاد ایران: اصفهان- در زمانی که استان رتبه چهارم تولید و فروش صنایع مبل خود را در کشور دارداما این روز ها حال روز کارگاه های این صنعت با وجود رشد تورم نامساعد است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، استان اصفهان به عنوان یک استان پیشرو در حوزه تولید و فروش محصولات مبل خود رتبه چهارم کشوری را دارد.
با این وجود شرایط کسب و کار این صنعت با وجود رشد تورم و گرانی مواد اولیه تولید کنندگان رو به رکود و تعطیلی است.

گرانی و کمبود مواد اولیه گریبان گیر تولید کنندگان مبل اصفهان

در همین باره اکبر پور حقانی رئیس اتحادیه صنایع مبل استان اصفهان اظهار داشت:در حال حاضر مشکل اصلی تولید کنندگان مبل استان کمبود مواد اولیه به خصوص چوب است.

وی افزود: متاسفانه نبود نظارت های کافی بر بازار چوب قیمت آن به طرز قابل توجهی افزایش داده که قدرت خرید را از تهیه کنندگان آن دریغ کرده است.

رئیس اتحادیه صنایع مبل استان اصفهان تاکید کرد: قیمت الوار چوب مورد نیاز تولید کننده مبل نسبت به سال گذشته 4 برابر بیشتر شده.

حقانی گفت: از طرفی دیگر مواد اولیه این حوزه مانند پارچه و پنبه هم که عمدتا وارداتی هستند با ورود پای دلالان معضل دیگری را در این زمینه ایجاد کردند.

وی اضافه کرد: میزان تولید مبل استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته 20 درصد کاهش پیدا کرده و دلیل اصلی آن هم همین کمبود مواد اولیه است.

رئیس اتحادیه صنایع مبل استان اصفهان یادآور شد: به خاطر چنین شرایطی در حال حاضر نیمی ازکارگاه های تولیدی استان اصفهان تعطیل هستند.

شرایط نا مطلوب صادرات خارجی مبل اصفهان

نایب رئیس اتحادیه صنایع مبل استان اصفهان در این باره اظهار داشت: طبق امار های دریافتی از گمرک استان میزان صادرات محصولات تولیدی مبل اصفهان به کشور های خارجی 10 درصد کمتر شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم این مسئله را باید توجه داشته باشیم که  هر ساله همچون امسال درخواست نامه های متعددی از کشور های مختلف برای شرکت محصولات مبل اصفهان در نمایشگاه های بین المللی ارسال می شود اما متاسفانه امسال به خاطر  شرایط بد مالی که داریم امکان حضور در این نمایشگاه ها وجود ندارد.

نایب رئیس اتحادیه صنایع مبل استان اصفهان اضافه کرد: به همین خاطرامسال استقبال کمتری از محصولات جدید مبل اصفهان در کشور های مختلف  شده است.
گزارش از:عیسی صادقی

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ