چگونه لوازم آرایشی با کیفیت را شناسایی کنیم؟

اقتصاد ایران: مواد آرایشی به مواد یا ترکیباتی گفته می شود که برای تمیز کردن یا زیبا سازی فرد ، به خصوص در صورت ، استفاده می شود. دانستن برخی مفاهیم اساسی که به شما در انتخاب مواد آرایشی با کیفیت کمک می کند ، نه تنها برای مراقبت از سلامتی بلکه برای حساسیت بیشتر نسبت به محیط زیست ، بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،  افراد عادات متفاوتی دارند اما بیشتر ما روزانه با مواد مختلف موجود در مواد آرایشی در تماس هستیم. اینها یا مواد شیمیایی طبیعی یا مواد شیمیایی مصنوعی هستند.نسبت آنها به نوع محصولی که استفاده می کنید بستگی دارد.

لوازم آرایشی دقیقاً چیست؟

مواد آرایشی موادی است که برای قسمت های سطحی بدن ، چه برای بهداشت و چه برای زیبایی، به ویژه در صورت ، در نظر گرفته شده است.

بله ، لوازم آرایشی بخشی از زندگی روزمره ما است ، حتی اگر بسیاری فکر می کنند که لوازم آرایشی فقط به محصولات مراقبت از صورت ، عطرها و لوازم آرایش محدود شده است. اینطور نیست و بسیاری از محصولات دیگری که روزانه استفاده می کنیم نیز محصولات آرایشی هستند مانند:

صابون و دئودورانت ها،محصولات بهداشتی،عطر و ادکلن،محصولات مراقبت از دهان و دندان،ژل حمام و دوش،کلیه محصولات مربوط به مراقبت از ناخن و لب،محصولات رفع معایب مو،محصولات مربوط به بهداشت ، رنگ و حالت دادن به موها،ضد آفتاب و محصولات برنزه بدون آفتاب.

در مورد برچسب دلشتن یک محصول آرایشی ، ظروف و نوع بسته بندی باید شامل موارد زیر باشد:

نام محصول،نام شرکت و آدرس سازنده، وزن یا حجم و تاریخ انقضا

تعداد تهیه شده از محصول،کشور مبدا،دستورالعمل ها و موارد منع مصرف و عملکرد محصول.

نحوه شناسایی مواد تشکیل دهنده گیاهی

مواد گیاهی باید در بالای لیست قرار بگیرند. برای شناسایی آنها ، باید بدانید که آنها از نام لاتین گیاه و به دنبال آن استفاده می کنند:

آبزیان ، آب یا تقطیر (برای هیدرولات و تزریق گل)

استخراج کردن

روغن

کره

موم

همچنین ، اصطلاح عطر می تواند به هر ماده ای اضافه شود که به عنوان مواد معطر به مواد آرایشی اضافه می شود. این ماده ممکن است از یک روغن ضروری طبیعی گرفته یا مواد مشکوک به سرطان زا باشد مانند تولوئن یا فتالات . محصولات آرایشی با کیفیت معمولاً داراس روغنهای اساسی هستند.

نکاتی برای حفظ مواد آرایشی با کیفیت

علاوه بر مشاهده شاخص PAO (دوره زمانی بعد از باز کردن) ، باید برخی از توصیه ها را دنبال کنید تا بعد از باز کردن یک محصول آرایشی ، خصوصیات آن بدون تغییر باقی بماند.PAO بسته به موارد زیر می تواند متفاوت باشد:

نوع بسته بندی

حاوی نگهدارنده است یا خیر

نوع فرمول آرایشی

پوست نسبت به یک محصول حساس است یا خیر

ناحیه ای از بدن که محصول باید استفاده شود

شما باید لوازم آرایشی با کیفیت را در یک مکان خشک و خنک و دور از نور نگهداری کنید. همچنین هنگام دست زدن با انگشتان دست ها را قبل و بعد از آن بشویید.در ظرف را پس از هر بار استفاده محکم ببندید.

همچنین ، شما باید هر ساله لوسیون های ضد آفتاب را دوباره خریداری کنید. این به این دلیل است که فیلترهای موجود در فرمول آنها تاریخ انقضا دارند و ممکن است کارایی خود را از دست داده باشند. مهمتر از همه ، مواد آرایشی را که ممکن است بوی ، رنگ یا بافت اصلی خود را از دست داده باشند و بوی خوبی نداشته باشند دور بریزید.

همانطور که می بینید ، برای جلوگیری از عوارض جانبی ناخواسته (تحریک یا آلرژی) ، باید توصیه های موجود روی برچسب محصول را دنبال کنید. همچنین ، پس از تاریخ انقضا آن را دور بریزید.

نتیجه

برای شناسایی مواد آرایشی با کیفیت باید به برچسب محصولات نگاه کنید. به این ترتیب می توانید ترکیب آنها را بررسی کنید تا از مناسب بودن مواد تشکیل دهنده مطلع شوید. همچنین فراموش نکنید که علاوه بر اینکه می دانید برای چه مواردی نشان داده شده است ، باید برای نوع پوست شما نیز مناسب باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ