رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تشکیل کانون سهامداران حقیقی مطالبه مردم است

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید از روش‌های علمی و مناسب برای حمایت از سهامداران استفاده کرد و از تصمیمات غیرعلمی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، محمدرضا پورابراهیمی در مراسم افتتاح معاملات آتی نقره و حراج باز سنگ آهن در بورس کالا گفت: ورود سنگ آهن به بورس کالا اتفاقی مثبت است و باعث خوشحالی تولیدکنندگان شده است که این اقدام نشان داد از نگاه دستوری به قیمت‌ها خارج شدیم.

وی افزود: ورود سنگ آهن، اولین چرخه فولاد به بورس کالا، بیانگر نگاه علمی و تخصصی به این بازار است که ما کشور را بدون این نگاه نمی‌توانیم اداره کنیم.

وی گفت: افتتاح قرارد آتی نقره، کار ارزشمندی است که این ابزار‌ها کمک می‌کند تا از همه ظرفیت‌های بورس کالا به نفع اقتصاد استفاده کنیم.

پورابراهیمی افزود: بورس کالا در حوزه توسعه ابزار‌های بورسی، اقدامات زیادی انجام داده است.

وی گفت: قانون بازار سرمایه و اصلاحیه آن ظرفیت خوبی برای اقتصاد ایران فراهم می‌کند که باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بزودی کمیته تخصصی اصلاح قانون بازار سرمایه نهایی می‌شود، بطوریکه در رابطه با محور‌های آن با مدیران بازار سرمایه، کانون‌ها و. جلساتی برگزارشد و در حال جمع بندی نهایی هستیم و هفته اول سال جدید نهایی می‌شود.

وی افزود: تشکیل کانون سهامداران حقیقی مطالبه مردم است، زیرا حجم قابل توجه‌ای از مردم سهام‌های کوچک در بازار دارند.

پور ابراهیمی گفت: سازمان بورس وظیفه نظارتی دارد و اولویت اول در این حوزه نظارت برای حفظ حقوق سهامداران جزء، در بازار سرمایه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: دولت همه مردم را به بورس دعوت کرد و منابع زیادی وارد بازار شد، ما در روز‌هایی که حجم نقدینگی در بازار افزایش یافت بار‌ها در مکاتبات خود اعلام کردیم که حجم منابع تناسبی با عرضه ندارد و باعث ایجاد تورم در بازار شده است و باید از روش‌هایی استفاده کنیم که مانع از این موضوع شود,، اما تصمیمات در حوزه نظارتی انجام نشد.

وی با بیان اینکه باید در این شرایط بازار سرمایه، به دولت و مسئولان کمک کنیم، تصریح کرد: اجرای مصوبات شورای عالی بورس برای سهامداران است، ما از سازمان بورس می‌خواهیم تا گزارش‌های نهایی شورای عالی بورس را به مجلس ارائه کند.

پور ابراهیمی بیان کرد: اخیرا شورای عالی بورس برای مدیریت بازار تصمیم گرفته بدین صورت افرادی که زیر ۱۰ میلیون تومان سهام دارند سود تضمین شده پرداخت می‌کنند که این روش حمایت از سهامدارن اقدامی غیرعلمی است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ