معاون اول رئیس جمهور:

توسعه فضای سبز بدون فرهنگ سازی امکان پذیر نیست

اقتصاد ایران: معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه فضای سبز در کشور پهناوری، چون ایران بدون فرهنگ سازی و ورود مردم به این عرصه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، اسحاق جهانگیری در مراسم بهره‌برداری از پروژه هزار هکتاری جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار تهران در ارتفاعات تلو لشگرک تهران برگزار شد، افزود: هم دولت و هم شهرداری تهران گام‌های بزرگی برای افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران در سال‌های اخیر برداشته اند,، اما واقعیت آن است که توسعه فضای سبز و رساندن سرانه آن به استاندارد‌های جهانی نیازمند فرهنگ سازی، عزم ملی و مشارکت همه آحاد جامعه است.
جهانگیری گفت: دولت و شهرداری برای توسعه فضای سبز باید اقدامات خود را در دو بخش پیش‌برنده و ایجابی و همچنین اقدامات حفاظتی و بازدارنده به پیش ببرند.
معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات جنگل‌های زاگرس و جنگل‌های شمال گفت: باید اقدامات حمایتی از جنگل‌ها و از جمله قانون حراست از آن‌ها داشته باشیم تا کسی به این فضا‌ها تجاوز نکند.
جهانگیری درخت را نماد زندگی و رشد و بالندگی دانست و با اشاره به تاکیدات و تصریحات دینی و مذهبی ما به حفاظت از محیط زیست، افزود: حفاظت از محیط زیست بصورتی جدی وابسته به احیای فضا‌های سبز و حفاظت از آنهاست و باید از جنگل‌های طبیعی حراست کرد و به موازات آن، از توسعه فضای سبز در داخل شهر‌ها حمایت کرد.
وی گفت: در شهر تهران کار بزرگی در ایجاد کمربندی شهر شده است و تاکنون ۴۵ هزار هکتار کمربند سبز در تهران ایجاد شده است که سرانه فضای سبز برون شهری را به ۲۴ متر مربع و سرانه درون شهری را به ۱۷ متر مربع رسانده است و امیدوارم این اقدامات همچنان تداوم داشته باشد.
بر اساس این گزارش، آقای پیروز حناچی شهردار تهران هم در سخنانی توسعه فضای سبز و کمربند سبز شهری را عاملی موثر در تثبیت حریم شهری و جلوگیری از توسعه بی‌رویه شهر دانست و افزود: کمربند سبز شمالی تهران، حریم شهر را از تعدی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز حفاظت می‌کند.
 محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز درون شهری به ۱۷ متر مربع در سال‌های اخیر گفت: این توسعه البته در برخی مناطق شهرداری کمتر بوده است که باید برای نزدیک شدن سرانه مناطق به یکدیگر اقدامات جدی صورت پذیرد.
وی افزود: در سال‌های اخیر شورای اسلامی شهر تهران با حذف قانون برجگاه‌ها، از باغات شهر تهران حفاظت جدی به عمل آورد.
وی توسعه ۴۵ هزار هکتار کمربند سبز در شمال شهر تهران را یکی از اقدامات موثر برای حفاظت از محیط زیست شهری و حفظ حریم شمالی شهر تهران دانست و تاکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی شورای اسلامی شهر تهران در این دوره، حفظ باغات شهری و فضای سبز بود و تلاش کردیم مجموعه اقدامات و سیاست‌گذاری‌های ما در این مسیر به جلو برود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ