مدیرکل محیط زیست لرستان خبر داد

اجرای طرح ملی مدیریت زیست بوم در دو تالاب لرستان

اقتصاد ایران: لرستان-مدیرکل محیط زیست لرستان از اجرای طرح ملی مدیریت زیست بوم در تالاب بیشه دالان بروجرد و مجموعه تالاب های پلدختر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، مهرداد فتحی بیرانوند در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه لرستان بیان کرد: موضوع تالاب ها یکی از با اهمیت ترین مباحثی است که در دستور کار سازمان محیط زیست بوده و با توجه به اینکه مهمترین تالاب های کوهستانی غرب کشور در این استان وجود دارد اقدمات خوبی در راستای احیای آنها انجام شده است.

وی ادامه داد: تغییر کاربری تالاب ها به دهه 60 و 70 باز می گردد با توجه به شرایط خاص آن زمان بخش زیادی از تالاب های لرستان تغییر کاربری پیدا کرده و به اراضی کشاورزی تبدیل شده اند.

مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: به عنوان نمونه مساحت تالاب بیشه دالان بروجرد از 913هکتار در گذشته به 80 هکتار ، تنوردر دورود از هزار هکتار به 126 هکتار و گری بلمک پلدختر از 600 هکتار به 50 تا 114 هکتار رسیده است.

فتحی بیرانوند گفت: یکی از دغدغه های محیط زیست احیای تالاب هاست، در این راستا طرح مدیریت زیست بوم تالاب ها اکنون در دستور کار قرار گرفته و از 8 تا 9 تالاب مشمول طرح ملی مدیریت زیست بوم دو تالاب بیشه دالان بروجرد و تالاب های پلدختر مشمول این طرح شده و در فاز اجرایی قرار داریم.

وی گفت: بخشی از احیای تالاب بر عهده محیط زیست بوده چرا که تالاب ها یک موضوع چند وجهی هستند و محیط زیست با تمام تلاش خود در راستای احیای تالاب ها گام بر می دارد.

این مسئول اظهار داشت: یکی از چالش ها این است که سند کشاورزی و مالکیت برای کشاورزان صادر شده و برای حل این مشکل به دنبال مشارکت با جوامع محلی هستیم به نحوی که با کمک جوامع محلی و ذی نفعان اراضی کشاورزی را به ما حبه کرده و ما نیز در قالب طرح های مختلف منفعت مردم را تامین کنیم.

مدیرکل محیط زیست لرستان عنوان کرد: خوشبختانه تعداد زیادی از کشاورزان در حال همکاری بوده و تعداد اندکی مقاومت می کنند که کارهای علمی و فنی و مشاوره ای خودمان را انجام می دهیم و امیدواریم هدف نهایی که احیای تالاب هاست محقق شود.  

فتحی بیرانوند در بخش دیگری از سخنانش اشاره ای نیز به حفاظت از دریاچه کهر داشت و افزود: تاکنون اقدامات مختلفی برای حفاظت از دریاچه گهر صورت گرفته به نحوی که مطالعات امونولوژی، حق آبه و ثبیت واریزه های دریاچه گهر که نقش مهمی در ورود به دریاچه داشته و کار بسیار ستخی بوده انجام شده است.

وی گفت: ایجاد پاسگاه های سیار در اطراف دریاچه، اجرای طرح مدیریت منطقه و ساخت پاسگاه محیط بانی بخش از اقداماتی بوده که در راستای حفاظت از این میراث گرانبها انجام شده است.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ