قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید:

هزار و ۶۴۴ واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی هستند

اقتصاد ایران: قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، هزار و ۶۴۴ واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، بابک دین پرست در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در جلسه امروز این ستاد، مصوبات سه جلسه پیش را بررسی کردیم، افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که تا کنون در چهار جلسه ستاد، مورد پیگیری قرار گرفته بود بحث تعیین تکلیف آمار نهایی واحد‌های تحت تملک شبکه بانکی بود که تاکنون چندین آمار متفاوت را اعلام کرده بودیم.
وی ادامه داد: بانک مرکزی حدود یک ماه پیش، از ما یک فرصت سه هفته‌ای خواسته بود تا بررسی و واحد‌های تولیدی تحت تملک بانک‌ها را مشخص کنند.
 دین پرست اضافه کرد: بر اساس آمار امروز بانک مرکزی، از مجموع ۳۲ بانک و موسسه اعتباری غیر بانکی کشور، پاسخ ۲۴ بانک و موسسه اعتباری را دریافت کردند که از این تعداد, ۱۴ بانک و موسسه اعتباری غیر بانکی اعلام کرده بودند که واحد تولیدی تحت تملک نداریم.
او افزود:​ ۱۰ بانک پاسخ دادند که هزار و ۶۴۴ واحد تحت تملک دارند که از این تعداد، هزار و ۳۹۲ واحد در بخش صنعت، فعال بودند و ۸ بانک تاکنون پاسخ نداده بودند که امروز بانک مرکزی متعهد شد بر اساس قولی که از آن بانک‌ها گرفته است حداکثر در مدت یک هفته آینده، این هشت بانک هم مشخص شوند، اما برآورد خودشان این بود که تعداد واحد‌های تحت تملک، بیش از دو هزار واحد خواهد شد.
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: دستور کار دوم جلسه امروز در ارتباط با ابلاغ دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد موسسات اعتباری بود که از دستورالعمل‌های بسیار خوبی بود که ۱۱ آذر ابلاغ شد.
 دین پرست ادامه داد: دستور کار دیگر امروز در ارتباط با اقداماتمان در حوزه واحد‌های تحت تملک شبکه بانکی در شهرک‌های صنعتی بود که جزو مصوبات قبلی ما و قرار بود تفاهم نامه‌ای میان وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران منعقد شود و این واحد‌های تحت تملک داخل شهرک‌های صنعتی، تعیین تکلیف شود.
وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد و با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، این تفاهم نامه, ۱۰ روز پیش توسط مقامات ذیربط امضا شد و امروز وزیر صمت ابلاغ کرد که به سرعت موضوع بازگشت این واحد‌های تحت تملک به شبکه‌های بانکی پیگیری شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت‌کشور اضافه کرد: بحث دیگر جلسه امروز در ارتباط با تفویض اختیارات لازم از سوی شورایعالی معادن به شورای معادن استان‌ها بود که در جلسه امروز، معاون ذیربط وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش داد که بخشی از اختیارات، تفویض شده است.
 دین پرست با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز ستاد در ارتباط با همراهی و همکاری سازمان امور مالیاتی بود، افزود: در مهلت زمانی که نخستین تشخیص مالیاتی در مورد واحد‌های تولیدی داده می‌شود تا زمان قطعیت، معمولاً​ مشکلاتی برای واحد‌های تولیدی ایجاد می‌شد که قرار بر این بود که سازمان امور مالیاتی، تدابیری بیندیشد و بخشنامه‌ای را در این باره تهیه و ابلاغ کند.
قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه رئیس سازمان امور مالیاتی، اخبار و گزارش خیلی خوبی را در این زمینه ارائه کرد، ادامه داد: چندین بخشنامه در این باره تهیه شده است و در حال تدوین دستورالعمل بسیار خوبی هستند که با ابلاغ آن بسیاری از مشکلات حوزه‌های مالیاتی واحد‌های تولیدی حل می‌شود.
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ برخی از معاونان این وزارتخانه؛ رئیس سازمان امور مالیاتی؛ نمایندگانی از بانک مرکزی و اتاق اصناف و برخی دیگر از اعضای این ستاد در محل وزارتخانه صمت برگزار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ