معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش در دوران کرونا فعال بوده است

اقتصاد ایران: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اخیرا تجربه‌های جهانی را با عنوان نقاط مشترک تلخیص و منتشر کرده‌ایم که نشان می‌دهد آموزش و پرورش در این دوران فعال بوده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، علیرضا کمرئی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا با محوریت «فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» با بیان اینکه در باب آموزش در دوران کرونا می‌توان چالش‌هایی را احصاء کرد، افزود: با شروع بحران کرونا همچون دیگر نظام‌های آموزشی به داشته‌های خود اکتفا کردیم و با توجه به امکانات چهار راهبرد اصلی به کمک سیستم آموزشی آمد.

او ادامه داد: در اولین قدم با تکیه بر تجربه‌های اندک معلمان، آموزش در پیام‌رسان های داخلی و خارجی آغاز شد و آموزش و پرورش به سرعت آموزش دروس در تلویزیون را آغاز کرد و آن را به صورتی فراگیر عمق بخشید و سعی کرد کیفیت آموزش را ارتقا دهد.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین پلت‌فرم مجازی را راه‌اندازی کردیم و این امکان فراهم شد که آموزش ملی به امکاناتی در سطح جهانی دسترسی یابد؛ همچنین نگارش و توزیع درس نامه‌ها از راهبردهای آموزشی دوران کرونا بوده است.

کمرئی با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های جهانی اختیاری شدن حضور دانش‌آموزان در مدارس را مسئله مشترک نظام‌های آموزشی دنیاست، ادامه داد: اخیراً تجربه‌های جهانی را با عنوان نقاط مشترک تلخیص و منتشر کرده‌ایم که مقایسه آنها نشان می‌دهد آموزش و پرورش در این دوران فعال بوده است.

او با بیان اینکه مدیریت و راهبری مدرسه از چالش‌های این دوران است که باعث بر هم خوردن نظم پیشین شد، عنوان کرد: بدین ترتیب در پی پاسخ به این پرسش بودیم که چگونه باید گروه بندی کرد، بهداشت را افزایش داد و اجتناب خانواده‌ها از حضور دانش‌آموزان در مدرسه را مدیریت کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین از تدریس و نظارت و راهنمایی بر تدریس در کلاس درس با عنوان چالش دیگری در عرصه آموزش یاد کرد و گفت: مهارت‌ها و قابلیت‌های معلمان، جذابیت تدریس، خلاقیت و روش‌های حل مسئله و نظایر آن باید برای معلمان در فضایی جدید تحلیل می‌شد و عمدتاً روش‌های سنتی در کلاس‌های درس در فضای مجازی محوریت نداشت.

به گفته کمرئی، استفاده از زمان، عنصر دیگری بود و این پرسش‌ها را مطرح می‌کرد که با اتکا به اینکه آموزش در فضای مجازی است آیا باید زمان آموزش را کاهش دهیم یا نه که درنهایت کاهش زمان آموزش به ۲۵ دقیقه در فضای مجازی تأیید شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ