هزینه ویزای کار کانادا چقدر است؟

اقتصاد ایران: شاید بخواهید که در کشور زیبای کانادا، استعدادها و مهارت های شغلی تان را نشان بدهید و به عنوان یک نیروی کاری مهاجرت به کانادا را تجربه کرده و در دسته نیروهای کاری این کشور قرار بگیرید

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، شما باید قبل از اینکه اقدام به مهاجرت کاری به کانادا کنید، شرایط لازم را در خود ایجاد کرده و مدارک تان را تکمیل نمایید. باید بدانید چه کنید و کدام شاخه از انواع ویزاهای کاری برای شما مناسب است.

هر چقدر هم که دارای استعدادهای خاص و ویژه باشید، بدون ارائه مدارک و برخورداری از شرایط لازم، نمی توانید موفق به اخذ ویزای کار کانادا شوید. مسلما یکی از فاکتورهایی که در امر مهاجرت باید به آن توجه نشان دهید، هزینه های مهاجرت است. یکی از هزینه هایی که در پیش روی افراد مهاجر وجود دارد، مبلغی است که باید بابت اخذ ویزای کاری خود بپردازند. حال اینکه هزینه ویزای کاری آن ها بسته به نوع ویزای کار و شرایط فردی شان متفاوت است.

با توجه به استراتژی هایی که دولت کانادا برای جذب مهاجرین متخصص و نیروهای کاری حرفه ای مد نظر قرار داده، شما نیاز دارید که با یک وکیل یا مشاور امور مهاجرتی مشورت کنید تا راه و چاه را به شما نشان داده و بهترین روش مهاجرت کاری به کانادا را برایتان انتخاب کند.

در این مقاله که با هدف کمک به مهاجران از طریق ویزای کاری تهیه شده است، دیدی کلی و جامع نسبت به انواع ویزاهای کاری، شرایطی که باید داشته باشید و میزان هزینه ویزای کار کانادا پرداخته ایم.

شناخت انواع ویزاهای کاری کانادا با هزینه هایشان

برای دریافت ویزای کاری کانادا، ابتدا باید بدانیم که چه انواعی از ویزا برای کار در کانادا وجود دارد؟ در زیر می توانید لیست ویزاهای کاری را مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که این هزینه ها به صورت پایه ای عنوان شده اند و در صورتی به این میزان هستند که شما کاملا واجد شرایط استفاده از آن روش باشید.

  • ویزای نیروی متخصص کاری (Federal Skilled Worker): 5000 دلار آمریکا
  • ویزای برنامه های نامزدهای استانی (Provincial Nominee Program): 65،000 تا 70،000 دلار آمریکا
  • ویزای تحصیلی با تضمین کار در کانادا (Co – op): 5000 دلار آمریکا
  • ویزای استارتاپ کانادا (Start up): 75،000 دلار آمریکا
  • ویزای خود اشتغالی (Self Employed): 10،000 دلار آمریکا
  • ویزای خرید بیزینس (Owner Operator): 65،000 دلار آمریکا
  • ویزای مهارت تجاری (Skilled Trade): 5000 تا 10،000 دلار آمریکا

خوب است بدانید که به طور مختصر هریک از این روش های کاری به چه صورت هستند. هم اکنون به توضیح مختصری درباره هر یک از روش های کاری و ویزاهایشان می پردازیم تا جواب سوالات احتمالی که در ذهنتان نقش می بندد را بگیرید.

ویزای اسکیلد ورکر به افرادی تعلق می گیرد که مهارت یا تخصص شغلی ویژه ای دارند و با توجه به مهارت خود قصد مهاجرت به کانادا را دارند. برنامه نامزدهای استانی به این صورت است که از میان 10 استان کانادا، برخی از آن ها درخواست پذیرش نیروی کاری را ارائه می کنند.

بر فرض مثال ایالت ساسکاچوان اعلام می کند که به 100 نفر صنعتگر ماهر نیاز دارد. در این صورت، متقاضیانی که می خواهند در این برنامه استانی شرکت کنند، درخواست های خودشان را برای استان ساسکاچوان می فرستند. با توجه به اینکه شرایط لازم را به لحاظ سن، میزان تحصیلات، دانش زبان انگلیسی و سایر فاکتورهای مورد نظر داشته باشند، می توانند ویزای نامزدی استانی ساسکاچوان را از آن خود کنند.

در حال حاضر دو استان ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا بیشتر این برنامه را دارند. درخواست جذب نیروی کاری از استان ساسکاچوان با توجه به لیست مشاغل تخصصی یا (NOC) صورت می گیرد. استان بریتیش کلمبیا هم دو روش سرمایه گذاری و یا دریافت (Job offer) که همان پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرمای کانادایی است را پیش پای متقاضیان مهاجرت می گذارد. برای استفاده از روش سرمایه گذاری باید 65000 دلار آمریکا و برای روش دریافت پیشنهاد شغلی، باید 70000 دلار آمریکا را داشته باشید.


در روش ویزای تحصیلی با تضمین کار در کانادا هم شما به قصد تحصیل به کانادا می روید، اما تحصیلی که مطمئن باشید، پس از اتمام آن می توانید در کانادا به کار مشغول شوید. یا در حین تحصیل حق 20 ساعت کار دانشجویی یا با شرایطی بیشتر از آن را نیز داشته باشید.

روش راه اندازی استارتاپ در کانادا هم به این می پردازد که چگونه ایده نویی که برای کسب و کار جدیدی دارید را در کانادا عملی کنید. کار با برنامه خود اشتغالی هم که بیشتر شامل حال بازیگران، ورزشکاران و ... می شود، به این صورت است که شما باید بتوانید با حرفه خودتان که مثلا بازیگری است، به اشتغال و کسب درآمد برای خود بپردازید.

روش خرید بیزینس هم به این صورت است که شما باید به عنوان یک فرد متقاضی کار در کانادا، مثلا یه کارگاه تولیدی یا یک کلینیک پزشکی را بخرید و با خرید این بیزینس، کسب و کار خود را در خاک کشور کانادا آغاز کنید.

در نهایت روش مهارت تجاری نیز مناسب برای بازرگانان و افراد حرفه ای در امور تجاری است که از این طریق مهاجرت به کانادا را برای خودشان رقم می زنند.

چطور بفهمیم که کدام ویزای کار کانادا برای ما مناسب است؟

زمانی که شما با یکی از موسسات مهاجرتی تماس می گیرید، با توجه به شرایطی که دارید و رزومه ای که از خودتان ارائه می کنید، روش مناسب مهاجرت برای شما انتخاب می شود و کارشناسان و وکلا، پرونده مهاجرتی تان را در آن مسیر پیش می برند.

مثلا از شما شرایط سنی خود را اعلام کنید که البته یک فاکتور مهم در تصمیم گیری برای انتخاب روش مهاجرتیست، به وضوح گزینه های مناسب برای شما در نظر گرفته می شود و می توانید راهنمایی های لازم را برای هر روش بدست بیاورید. در زیر به بررسی فاکتور سن می پردازیم.

  • زیر 18 سال: کاندید برای تحصیل دانش آموزی
  • 18 تا 25 سال: کاندید برای تحصیل کالج و یا دانشگاه
  • 26 تا 32 سال: کاندید برای استفاده از روش اسکیلد ورکر
  • 32 تا 42 سال: کاندید برای استفاده از برنامه های استانی
  • 42 به بالا: کاندید برای استفاده از روش سرمایه گذاری و یا استارتاپ

با توجه به فاکتور سن که در بالا مورد ارزیابی قرار دادیم، شما به خوبی متوجه می شوید که با توجه به سن تان در کدامیک از روش های کاری موفق تر بوده و شانس دریافت ویزای کار کانادا برای شما بیشتر است.

به طور کلی برای اینکه بدانید دقیقا از چه روشی برای مهاجرت کاری به کانادا استفاده کنید، توصیه ما به شما، مراجعه به موسسات مهاجرتی معتبر و خبره در این زمینه است. شما هر چقدر هم که درباره مهاجرت کاری کانادا تحقیق و بررسی کنید، مقالات اینترنتی را بخوانید و جستجو کنید، مانند یک وکیل مهاجرتی از قوانین و شرایط مهاجرت به کانادا و پذیرش نیروی کار در استان های آن مطلع نیستید. بنابراین کمک گرفتن از یک مرکز مهاجرتی می تواند شما را به هدف تان برساند. به عنوان مثال موسسه مهاجرتی پارسی کانادا بیش از 200 پرونده مهاجرتی موفق دارد که می تواند راهگشای شما برای ورود به بازارهای کار کانادایی شود. دریافت ویزای کار کانادا در پارسی کانادا مطمئنا شما را به کسب و کار ایده آل تان در کانادا هدایت می کند.

اگر می‌خواهید ویزای کار کانادا را دریافت کنید، احتمالا در قدم اول به دنبال این هستید که بدانید مشاغل پرتقاضا در کانادا کدامند. کانادا هر ساله مشاغل موجود در بازار کار خود را در یک طبقه بندی به نام طبقه بندی ملی مشاغل کانادا منتشر می‌کند. مشاغل پر رونق کانادا و پیش‌بینی های بازار کار کانادا هم هر ساله توسط منابع مختلف گزارش‌ می‌شود.

بنابراین فرصت را از دست ندهید و برای دریافت مشاروه رایگان از کارشناسان مهاجرتی پارسی کانادا، کلمه "ویزا" را به شماره 30006016 ارسال کنید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری  اقتصادی ایران در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ