با ۱۷ میلیارد تومان هزینه
افتتاح دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه در مشهد
اقتصاد ایران: مشهد-شهردار مشهد گفت: دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه در خطافتتاح دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه در مشهد دوم متروی مشهد قرار دارد و دارای دسترسی مناسب افراد دارای معلولیت نیز هست.
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،محمد رضا کلایی افزود: طرحهای عمرانی مختلفی در مشهد در حال اجراست که تعدادی از آنها از جمله پایانه و توقفگاه بزرگ آزادی پنجشنبه این هفته توسط رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در ایستگاههای شهید کاوه، الندشت و سعدی خط دو قطار شهری مشهد تنها یک دسترسی به بهرهبرداری رسیده بود که اکنون دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه نیز افتتاح شد و دراختیار شهروندان قرار گرفت.
کیانوش کیامرز افزود: دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه، دو پله برقی و آسانسور برای استفاده افراد دارای معلولیت و سالمندان دارد و دسترسی دوم در ایستگاه سعدی نیز تا پایان سال و ایستگاه الندشت تا اوایل سال آینده آماده بهره برداری میشود.
کیانوش کیامرز افزود: در ایستگاههای شهید کاوه، الندشت و سعدی خط دو قطار شهری مشهد تنها یک دسترسی به بهره برداری رسیده است، که اکنون دسترسی دوم ایستگاه شهید کاوه نیز به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: دسترسی سوم ایستگاه شهید کاوه دارای دو پله برقی و آسانسور جهت استفاده از افراد دارای معلولیت و سالمندان است که با هزینه بیش از ۱۷ میلیارد تومان احداث شده است.
کیامرز ادامه داد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده دسترسی سوم در ایستگاههای سعدی نیز تا پایان سال افتتاح و ایستگاه الندشت تا اوایل سال ۱۴۰۰ آماده بهره برداری خواهد شد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.