اختصاصی اکو نیوز/

تابلوی ورود ممنوع به استان اصفهان در ایام نوروز!

اقتصاد ایران: اصفهان- با وجود شرایط شکننده و خطرناک شیوع ویروس کرونای عادی و جهش یافته در استان اصفهان ، با توجه به گفته های مسئولین این استان ، اصفهانی ها در ایام نوروز اماده میزبانی از مسافران را ندارند!.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،با توجه به یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشورو تغییر شرایط زندگی این بار هم با وجود نزدیک شدن به سال جدید و متولد شدن نوع جدید دیگری از خانواده کرونا  باز محدودیت ها در ورودی های شهر های مختلف کشور  از جمله اصفهان پابرجاست.
استان اصفهان با توجه به اینکه از شرایط اقلیمی و گردشگری خاصی برخوردار است همه ساله مسافران زیادی را  از سراسر کشور که برای بازدید از مکان های دیدنی این استان هزاررنگ راهی این استان می شوند به خود جذب می کند اما  امسال جولان این بیماری خطرناک شرایط را  برای علاقه مندان سفر به اصفهان سخت کرده.

 کرونای انگلیسی مهمان ناخوانده اصفهانی ها در نوروز

طبق گفته ارش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان : شرایط کرونا در اصفهان بسیار پر نوسان  است و   قاعدتا ورود مسافران نوروزی به این استان وضع کرونا را وخیم تر خواهدکرد.
وی افزود: متاسفانه استان اصفهان به عنوان دومین استان مبارز در جبهه جنگ با کرونای انگلیسی بعد از خوزستان شناخته می شود و به همین منظور  شهروندان باید نوروز امسال هم همچون سال گذشته در خانه بمانند و از دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تاکید کرد: تاکنون 15 نفر به طور قطع به ویروس جهش یافته در استان اصفهان مبتلا شده اند.
نجیمی گفت: وضع شیوع کرونای انگلیسی در سطح استان پراکنده است و همین باعث شده تا در شناسایی افراد مشکوک به این بیماری به مشکل بخوریم.
وی اضافه کرد: در ایام نوروز تمرکزمان بیشتر بر روی واکسیناسیون شهروندان با واکسن کرونای روسی است.

اقدامات سازمان میراث فرهنگی برای نوروز 1400
فریدون الله یاری مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان هم در این باره اظهارداشت: با وجود خسارات سنگینی که کرونا به صنعت گردشگری اصفهان وارد کرده در تلاشیم تا با اقدامات لازم  و کسب مشورت با مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان بتوانیم زمینه ورود گردشگران داخلی را به صورت محدود با تور های ویژه به اصفهان فراهم کنیم.
وی افزود: با وجود تصمیمات لحظه ای ستاد مقابله با کرونای استان ورود گردشگران ونزوئلایی به استان قطعی است و این طرح روند خود را پیش خواهد برد.
مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تاکید کرد: برنامه های مجازی هم در راستای معرفی جاذبه های توریستی استان به دیگر استان های کشور در دستور کار است.
باوجود گفته های مسئولین ، استان اصفهان در نوروز جدید شرایط  پذیرش مسافر ندارد و از گردشگران خواهشمندیم این استان را برای مقصد توریستی خودانتخاب نکنند.
گزارش از: عیسی صادقی

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ