فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران:

قدرت انتقال ویروس جهش یافته کرونا بسیار بالاست

اقتصاد ایران: فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه فرم جهش یافته ویروس کرونا بسیار قوی است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که ویروس جهش یافته پدیده غالب تهران نشود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،دکتر علیرضا زالی عصر امروز در جلسه ستاد کرونای استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد، افزود: تقریبا در شرایط فعلی که با ویروس جهش یافته مواجه هستیم اگر فردی در خانواده مبتلا شود دیگر افراد هم به همین ویروس جهش یافته مبتلا می‌شوند.
وی گفت: فردی که به ویروس جهش یافته مبتلا شده بود همه همکارانش را در بخش اداری یکی از بیمارستان‌های تهران مبتلا کرده است.
 زالی ادامه داد: در این شرایط جهش یافتگی ویروس شاهد سرعت گرفتن فاصله بدحال شدن افراد بیمار هستیم از این رو باید در گام چهارم، راهبردمان در مقابله با بیماری تغییر کند.
وی گفت: در گام چهارم این بیماری بهترین راهبرد و اولویت اصلی ما، ادامه طرح شهید سلیمانی است که باید با جدیت و قدرت آن را اجرا و دنبال کنیم.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران اضافه کرد: همچنین باید به زیرساخت‌های بهداشت و درمان در تهران به صورت ویژه توجه شود.
وی با بیان اینکه شرایط بیماری در هفته نخست اسفند نسبت به آخر بهمن عادی است، اما نسبت به دی ماه خوب نیست، گفت: متاسفانه در همه حوزه‌ها و فوتی‌ها شاهد افزایش هستیم.
رییس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با بیان این که حوزه بهداشت به لحاظ اولویت‌ها و اختصاص بودجه مورد غفلت تاریخی قرار گرفته است، این اتفاق را غفلتی تلخ توصیف کرد و گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی گامی موثر در راستای استفاده بهینه از پتانسیل‌های بهداشتی و ارتقای زیرساخت‌ها و خدمات است.
وی تامین منابع، اختصاص بودجه کافی به حوزه بهداشت و و اصلاح فرآیند‌ها را راه حل مناسبی برای تقویت زیرساخت‌های بهداشت و ارتقای سطح سلامت بهداشت جامعه دانست.
اصلاح بازتوزیع مراکز بهداشتی در انطباق با گستره جغرافیایی تهران، ایجاد پایگاه‌های ثابت بهداشتی در هر منطقه و با مقیاس‌های کوچکتر و افزایش نیروی انسانی از جمله راهکار‌هایی بود که دکتر زالی برای پیشبرد اهداف متعالی حوزه بهداشت به آن اشاره کرد.
وی با بیان این که مجموعه بهداشت و کارشناسان این حوزه به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند، ادامه داد: این درحالی است که هر روز بار کاری این حوزه رو به افزایش است و جنگ و نبرد با کرونا ادامه دارد.
فرمانده مدیریت ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران تکمیل پروژه‌های عمرانی، تعمیر و بازسازی مراکز و خانه‌های بهداشتی، تامین تجهیزات و نیروی انسانی را از مهمترین راهکار‌های ارتقای زیرساخت‌های بهداشتی کشور ذکر کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ