اختصاصی اکو نیوز/

افزایش قیمت مرغ و نبود نظارات در بازار اصفهان

اقتصاد ایران: اصفهان- نزدیک به 6 ماه از بالارفتن بی منطق قیمت مرغ در بازار استان اصفهان می گذرد وجدا از نبود نظارت های کافی و تسهیلات کمکی گلایه مردم روز به روز بیشتر می شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،استان اصفهان با داشتن بیش از صد کارخانه پرورش و تولید مرغ نقش مهمی در تامین مرغ مورد نیاز بازار های کشور دارد اما متاسفانه به دلیل کم کاری مسئولین در تشدید نظارت ها،بازرسی ها و تدوین و تعیین قیمت گذاری های یکسان باعث شده تا نزدیک به 6 ماه شاهد پرش غیر منطقی قیمت مرغ در فروشگاه های استان اصفهان باشیم.

در حالی که مرغ به عنوان یک ماده غذایی پروتئینی نقش بسزایی در سبد خانوار ها دارد افزایش قیمت آن می تواند علاوه بر مسائل تورم کمر شکن، فشار اقتصادی را بر دوش مردم بیشتر کند.

اما این فقط نگاه ظاهری به داستان مرغ است کمی که عمیق تر نگاه می کنیم متوجه اتفاقاتی می شویم که انگار این ماجرا را همچون زنجیری طولانی به هم متصل می کند.


مرغداران مرغ را از دلالان راحت می خرند تا از کارخانجات دولتی!

به سراغ یکی از فروشندگان مرغ در بازار که می رویم اودر این باره می گوید:متاسفانه خرج و مخارج فروشندگان مرغ انقدر بالاست که انها  قادر به تامین بودجه  کافی برای خرید مرغ از کارخانجات دولتی که قیمت مصوب شده دارند نیستند و مجبورند مرغ را به نصف قیمت از دلالان و واسطه گران تهیه کنند.

او ادامه می دهد: در این حالی است که دولت به جای ارائه کمک های مالی و کاهش خرج و مخارج واحد های صنف مرغ فروشی در سطح استان فقط به دنبال سنگ اندازی است.

این فروشنده تاکید کرد: سطح درامد ما فروشندگان مرغ به میزان خرید مردم در بازار بستگی دارد و زمانی که این میزان خرید کاهش یابد مشکلات افراد شاغل در این حوزه هم بیشتر می شود.

او می گفت: سطح درامد مالی یک فروشنده مرغ در بازار نسبت به سال گذشته 70 درصد افت کرده.

دوگانگی اتحادیه مرغ فروشی ها و سازمان تعزیرات بر سر قیمت مرغ

در همین رابطه مهدی فروغی رئیس اتحادیه مرغ فروشی های استان اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری اقتصاد ایران اظهارداشت:دوگانگی بین خواسته های اتحادیه و سازمان تعزیرات موجب اعتصاب فروشندگان و کارخانجات تولید مرغ در استان اصفهان شده است.

وی افزود: با توجه به رشد لحظه ای نرخ تورم  و گرانی اقلام و مواد مورد نیاز کارخانجات تولید مرغ استان و از طرفی نبود هیچ تسهیلات و منابع مالی لازم  ،کاهش پیدا کردن قیمت مرغ مصوب شده از سوی سازمان تعزیرات می تواند منجر به کمبود مرغ در بازار شود مانند همان چیزی که بر سر روغن خوراکی اتفاق افتاد.
با وجود تمامی این گره های کور در حوزه بازار مرغ استان اصفهان حالا باید دید ورود دستگاه های نظارتی به این زمینه چه قدر می تواند از مشکلات مرغ داران بکاهد.
گزارش از عیسی صادقی

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ