با ساخت رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی

افزایش فضا‌های زیارتی مسقف حرم رضوی

اقتصاد ایران: مشهد-با پایان ساخت رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی فضا‌های زیارتی مسقف حرم رضوی افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در توسعه فضا‌های زیارتی سرپوشیده در حرم مطهر از جمله رواق‌ها و شبستان‌ها گفت: توسعه فضای زیرسطحی بست شیخ بهایی و ساماندهی فضا‌های مجاور آن با سرعت در حال انجام است.
 
محمد کاظم ملازم الحسینی در حاشیه بازدید تولیت آستان قدس رضوی از طرح‌های عمرانی حرم مطهر رضوی افزود:  پیش بینی می‌شود با تکمیل این طرح ، حدود ده هزارمتر مربع به فضا‌های زیارتی مسقف حرم مطهر و همچنین حدود هفت هزار مترمربع به فضا‌های بهشت ثامن بارگاه منور رضوی افزوده شود.

وی گفت:  این طرح فضایی از طبقه زیرین بست شیخ بهایی و حیاط مسجد گوهرشاد و همچنین بخشی از طبقه زیرین صحن جمهوری را در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی افزود: گسترش فضا‌های زیارتی مسقف زمینه بهره‌مندی از بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) را بیش از پیش برای زائران و مجاوران این آستان مقدس در همه فصول سال فراهم می‌کند.

ملازم الحسینی  گفت: فعالیت‌های خرد و کلان بهسازی فضا‌ها همانند دسترسی به رواق‌ها، ساخت فضا‌های پشتیبانی و نظارتی، برنامه‌ریزی و بازسازی زیرساخت‌های تأسیساتی و توسعه و نوسازی آن‌ها و روشنایی و نورآرایی حرم مطهر نیز جزو برنامه‌های اجرایی و مطالعاتی این سازمان است.

وی افزود: ساخت رواق زیرسطحی بست شیخ بهایی از اواسط سال ۹۷ توأم با بحث تحکیم و مقاوم سازی ابنیه موجود آغاز شده و در حال اجراست.
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ