برگزاری تمام الکترونیکی انتخاب شورای اسلامی شهر مشهد

اقتصاد ایران: مشهد-ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر مشهد برای نخستین بار به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد..

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، فرماندار مشهد درمراسم آغاز به کار ستاد انتخابات شهرستان مشهد با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم وزارت کشور، انتخابات در مشهد مانند سایر کلانشهر‌ها به صورت الکترونیکی خواهد بود گفت: در شعب اخذ رای در مشهد ۲ صندوق اخذ رای و یک دستگاه ثبت رای الکترونیکی مستقر خواهد شد.

 
هاشمی با بیان اینکه اجرای کامل قانون در فرایند انتخابات اولویت اصلی ماست افزود: تنها راه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حفظ اعتماد مردم است و بهترین راه جلب اعتماد نیز امانت داری از رای مردم است تا کوچکترین شائبه در انتخابات مشارکت مردم در این فرایند سیاسی را تحت تاثیر قرار ندهد.
وی به افزایش ۳۵ درصدی تعداد شعبات اخذ رای انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی در این شهر اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیش رو شرایط ثبت نام داوطلبان و اخذ رای مطابق با شیوه نامه‌های بهداشتی خواهد بود.
فرماندار مشهد افزود: پیگیری برای افزایش تعداد شعب اخذ رای به منظور تامین فاصله گذاری اجتماعی در دستور کار قرار دارد و در این دوره انتخابات سعی می‌شود، محل شعبه‌های اخذ رای گیری در فضای باز مدارس، سالن‌های ورزشی، فضای باز برخی ادارات و مساجد انجام شود.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در شهرستان مشهد نیز گفت: نظارت بر برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری با هیات نظارت شورای نگهبان است.
علیرضا روشندل برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را نخستین فرایند رای گیری گسترده از زمان شیوع ویروس کرونا عنوان کرد وافزود: با توجه به این که دشمنان کرونا هراسی را در روند تبلیغات سوء خود برای کاهش مشارکت مردم قرار داده اند باید به دنبال تامین شرایط مطلوب جهت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشیم.
رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در مراسم افتتاح ستاد ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه از ۲۵ فرآیند انتخابات، ۲۴ فرآیند به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود گفت: از ۲۸ شهر و ۲۳۰۰ روستایی که انتخابات در آن‌ها انجام می‌شود تنهاانتخابات شورای اسلامی مشهد بصورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.
نبی‌پور  اصل و اساس انتخابات را بر پایه‌ی مردم دانست و اظهارکرد: در تمام بحران‌ها این مردم پای انقلاب ایستادند، ما همه مدیون مردم هستیم، قطعاً برگ زرینی به این نظام خواهیم افزود به‌شرط اینکه دست در دست هم کارکنیم.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گفت: ما برای نگرانی مردم از حضور در انتخابات یک پیوست بهداشتی برای هر یک از مراحل آن پیش‌بینی کرده‌ایم که  تلاش شده است پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
نبی‌پور با تأکید بر رقابت سالم یادآور شد: باید تلاش کنیم که تمام گروه‌هایی که در جستجوی قانون اساسی و اهداف و ارزش‌های انقلاب تلاش می‌کنند، بیایند و حرف‌های خود را بزنند، تلاش ما این است که رقابتی سالم در کشور وجود داشته باشد.
وی بابیان اینکه از ۲۵ مرحله فرآیند انتخابات، جز یک مرحله، مابقی فرآیند به‌صورت الکترونیک است، تصریح کرد: زمانی که فرآیند‌ها الکترونیک است، شفافیت بیشتری به وجود خواهد آمد، تلاش ما این است که حداکثر فرآیند انتخابات را به گوش مردم برسانیم.
قرار است ثبت نام ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر‌ها ۲۰ اسفند، شورای اسلامی روستا‌ها شانزدهم فروردین، دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری ۱۳ فررودین و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ برگزار شود.
 
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ