حال و هوای حرم مطهر رضوی در میلاد امام جواد(ع)

اقتصاد ایران: مشهد-حرم مطهر ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام در شب نهم رجب، شب میلاد حضرت امام جواد علیه السلام غرق در شادی و سرور است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، امشب زائران حرم رضوی از نقاط دور و نزدیک خود را به صحن و سرا و بارگاه ملکوتی امام رضا علیه السلام رسانده اند تا میلاد خجسته یگانه فرزندش را به محضر ایشان تبریک و تهنیت بگویند.

امشب سرتا سر بارگاه منور رضوی در شب میلاد با سعادت فرزند بزرگوار ثامن الحجج(ع) حضرت جواد الائمه(ع) چراغانی و آذین‌بندی شده و همزمان با شب میلاد این امام همام  نقاره‌های حرم مطهر در صحن و سرای ایشان طنین انداز می شود.

همچنین فضای ملکوتی امام هشتم شیعیان جهان امشب با گل آرایی و نورپردازی، برای جشن باشکوه میلاد نهمین اختر تابناک امامت آذین بندی شده است.

امشب حرم مطهر میزبان عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت است که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این آستان مقدس حضور یافته‌اند.

به همین مناسبت امشب ویژه برنامه هایی در قالب مراسم جشن میلاد با عنوان "کوثر ثانی"  در بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است.

مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت، شعرخوانی، بیان معارف قرآنی، قرائت زیارت امین الله و ذکر توسل، همخوانی و سخنرانی وعاظ کشوری از مهمترین برنامه‌های این مراسم است.

در این مراسم که تا ساعت 19 در رواق بزرگ امام خمینی(ره)حرم مطهر برگزار می شود حجت الاسلام محمدرضا رنجبر از وعاظ کشوری به تبیین سیره امام جواد(ع) می‌پردازد.

همچنین بیش از  80 هزار بسته کیک تولد در شب میلاد امام جواد(ع) و ظهر روز ولادت آن امام بزرگوار و نیز هزاران بسته صبحانه فردا صبح در بین نمازگزاران بارگاه نورانی امام هشتم علیه السلام توزیع می شود.

 

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ