صادرات فرش ایران ۱۴ درصد رشد یافته است

اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: به رغم کرونا و تشدید تحریم‌ها، صادرات فرش کشور در سالجاری ۱۴ درصد رشد یافته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،فرحناز رافع در سفر به اردبیل و ، اظهار کرد: ما از تلاش‌ها و زحمات رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و دست‌اندرکاران حوزه فرش دستباف قدردانی می‌کنیم که در تولید این محصول با ارزش کشور گام‌های جدی در استان اردبیل برداشتند و در ارائه خدمات رفاهی به قالیبافان و تولیدکنندگان گوی سبقت را در کشور ربوده‌اند.

وی تصریح کرد: قطعاً فعالیت در این عرصه نتایج سودمندی را در تقویت تولید و صادرات این محصول با ارزش به همراه خواهد داشت تا ما بتوانیم فرش را به عنوان محصول ارزشمند کشور در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی بیشتر از گذشته معرفی کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای قالیبافان و بافندگان فرش در اولویت جدی قرار گرفته است، گفت: برای اولین بار در کشور خدمات رفاهی ارزشمندی برای فعالان این عرصه در نظر گرفته شده که به عنوان استان پایلوت از اردبیل شروع می‌شود تا در سایر مناطق کشور نیز شاهد ارائه این خدمات برای فعالان عرصه فرش باشیم.

رافع ضرورت تأمین مواد اولیه مورد نیاز با کیفیت و مطلوبیت برای فعالان عرصه فرش را یادآور شد و افزود: عمده مواد اولیه فرش در داخل کشور تأمین می‌شود و این جای خوشحالی است که با ارزش‌ترین هنر، صنعت کشور به دست توانمند فرزندان این مرز و بوم تأمین مواد اولیه می‌شود تا محصول کیفی را در نهایت راهی بازار داخلی و خارجی کنیم.

وی از فرش به عنوان محصول نهایی در تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و ادامه داد: تولید صد درصد این محصول داخلی و در حقیقت درون‌گرا و برون‌زاست و صادرات آن ارزش افزوده بیشتری را به عنوان سرمایه با ارزش نصیب کشورمان می‌کند.

رافع در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در همه استان‌ها به ویژه استان اردبیل فرش دستباف از ارزش و جایگاه خاصی در بین مردم و حتی گروه‌های مختلف جامعه برخوردار است و قطعاً زنجیره تولید و عرضه فرش دستباف می‌تواند بهتر از این در استان اردبیل انجام شده و الگویی برای سایر استان‌ها به حساب آید.

وی به وضعیت صادرات فرش اشاره کرد و گفت: به رغم تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، صادرات فرش دستباف در کشور از وضعیت مناسبی برخوردار است به طوری‌که بعد از نفت، فرش دومین محصولی بود که مورد تحریم آمریکا و کشورهای اروپایی قرار گرفت.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: به رغم این شرایط تحریم و همچنین وضعیت حاکم کرونا، صادرات فرش در کشور نسبت به سال گذشته با ۱۴ درصد رشد روبه‌روست.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ