دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام :

نبود مدیریت شهری سبب حاشیه نشینی شده است

اقتصاد ایران: مشهد-دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهرسازی را مدیریت نمی‌کنیم و اگر دید راهبردی وجود داشت هیچگاه حاشیه نشینی رخ نمی‌داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، محسن رضایی در نشست تخصصی "شناسایی چالشها و فرصتهای توسعه شهری و لزوم تدوین سیاستهای کلی نظام در حوزه مدیریت شهری" در مشهد افزود: خانه سازی و شهرک سازی را مدیریت کردیم و شهرسازی از مدیریت ما خارج بوده است زیرا اگر مدیریت شهری وجود داشت حاشیه سازی شکل نمی‌گرفت.
 
وی با بیان اینکه تثبیت و کنترل جمعیت تنها به محدوده جغرافیای شهر محدود نمی شود ادامه داد: هر طرح جامع بدون دید راهبردی در عمل پیاده نمی‌شود و موج جدید مهاجرت را ایجاد می‌کند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در طرح جامع باید عوامل بیرونی را نیز مورد نظر قرار داد. خدمات دهی در مشهد نقطه بسیار پرجاذبه برای جمعیت‌های اطراف است و وقتی نسبت به مسائل بیرون بی توجه باشیم رفاه موجود در آینده از بین می‌رود.
 
وی موضوع محله محوری را نیز در شهرها مهم دانست و ادامه داد: محلات هویت جمعی به خانواده می‌دهند. تفاوت محلات مهم است محلات نباید شبیه هم باشند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت پژوهش افزود: مجموعه‌های پژوهشی همکار مجمع تشخیص مصلحت نظام در استانها را توسعه می‌دهیم و متناسب با شرایط هر استان اندیشکده ایجاد می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: در مشهد و خراسان رضوی، موضوع اندیشکده، مدیریت محلی، شهرداریها و شهرسازی است به این دلیل که این شهر سابقه تمدنی دارد. علاوه بر آن توسعه شهری در زمان و دوران جمهوری اسلامی باید بار مذهبی و دینی قویتر داشته باشد و مشهد این ظرفیت را دارد که توسعه شهری دوران جمهوری اسلامی در آن علاوه بر جنبه تمدنی، جنبه مذهبی هم داشته باشد. 
 
رضایی با بیان اینکه نگاه به شهرسازی باید با نگاه تمدن نوین ایرانی اسلامی شکل بگیرد افزود: حقیقت این است که آسیبهای فراوان اجتماعی، انسانی، فرهنگی و اقتصادی از شهرسازی به ایران وارد شد. ابتدا باید خسارات را حل کنیم و بعد الگوهای جدید را پایه ریزی کنیم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خراسان رضوی باید جایگاه موثر در تمدن آینده ایران داشته باشد و استانهای دیگر هم نقشهای مختلف بگیرند.
 
برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ