معاون علمی و فناوری خبر داد:

توسعه شرکت‌های دانش بنیان با تامین مالی از بورس

اقتصاد ایران: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: توسعه کسب و کار‌های نو پا (استارتاپ ها) نه با وام، که با ابزار‌های تامین مالی جدید از بازار سرمایه امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،سورنا ستاری در مراسم رونمایی ازبازار تامین مالی جمعی افزود: ما یک زیست بوم (اکوسیستم) لازم داریم تا دانشگاه را به اقتصاد مرتبط کند البته ما زیست بوم بزرگ شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کار نو پا در کشور داریم که مجموعه‌ای از جوانان نخبه و تحصیلکرده آنان را هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار کسب و کار نوپا و ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد و در حال افزایش است.

ستاری گفت: یکی از عمده تامین مالی ما در کشور، وام است، اما در اقتصاد دانش بنیان، وام راه حل تامین مالی نیست و کسب و کار نمی‌تواند با وام توسعه پیدا کنند.

وی افزود: از مدت‌ها قبل، همواره جلسات متنوع و زیادی برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم سازوکار‌های متعدد تامین مالی از طریق بورس را بررسی و راه‌اندازی کنیم. البته این روز‌ها با سرعت بسیار زیادی این نوآوری‌ها وارد بازار سرمایه می‌شوند.

ستاری گفت: تاکنون ۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه وارد فرابورس شده‌اند که از میان آن‌ها امروز بزرگترین صندوق جسورانه به ارزش ۲۴۰ میلیارد تومان پذیره نویسی شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون استارت آپ‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه فعال هستند که گاه رشدی حدود ۱۰ درصدی را به طور هفتگی تجربه می‌کنند؛ البته این رشد در حوزه آی تی محسوس‌تر است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور افزود: همچنین ۲۹ مرکز احراز هویت الکترونیک در کشور ایجاد شد که بیش از ۶ میلیون نفر احراز هویت غیرحضوری انجام دادند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تاکید کرد: همه می‌دانند با پول نقد به جایی نمی‌رسیم ما احتیاج داریم تا اقتصاد دانش بنیان را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: ایده‌ها در ذهن انسان دنیا را متحول می‌کند، اما متاسفانه سیستم اقتصاد نفتی، نوآروری را سرکوب کرد و باعث شد تا نوآروری را فراموش کنیم در حالیکه ثروت اصلی مغز و ایده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ