رئیس سازمان بورس اعلام کرد:

تامین مالی جمعی ابزاری برای تامین مالی شرکت‌های کوچک

اقتصاد ایران: رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌های کوچک امکان عرضه اولیه سهام را در بورس یا فرابورس ندارند می‌توانند از ابزار تامین مالی جمعی کمک بگیرند.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، دهقان دهنوی در مراسم رونمایی از بازار تامین مالی جمعی افزود: باید از ابزار‌های مختلف برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط در بازار سرمایه بهره ببریم چرا که بسیاری از شرکت‌ها امکان عرضه اولیه سهام را ندارند، اما می‌توانند از ابزار‌هایی همچون تامین مالی جمعی کمک بگیرند.

وی اضافه کرد: بازار سرمایه بدلیل ساختاری که دارد امکان ورود برخی از شرکت‌ها در آن وجود ندارد، اما می‌توانیم با تامین مالی جمعی، نیاز‌های آن‌ها را فراهم کنیم.

دهقان با بیان اینکه تامین مالی جمعی به مردمی‌سازی اقتصاد کمک می‌کند گفت: با این روش افراد مختلف با منابع اندک می‌توانند در کسب‌وکار‌ها سرمایه‌گذاری کنند ضمن اینکه بازار سرمایه با توجه به تجمیع سرمایه‌های عمومی به نوعی با بحث تعاون نیز مرتبط است.

وی افزود: بازار سرمایه، یکی از حوزه‌هایی است که به نواوری و دانش بسیار توجه می‌کند از این رو این بازار می‌تواند خدمات جدیدی به صاحبان کسب و کار ارائه کند.

وی ادامه داد: بازار سرمایه آمادگی دارد در کنار معاونت علمی و فناوری به تامین مالی فعالیت‌های نوآورانه و دانش‌بنیان کمک کند که در این مسیر از ابزار‌های نوآورانه مختلف همچون تامین مالی جمعی استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان بورس گفت: باید برای ایده‌های جدید به سرعت تامین مالی شکل بگیرد و اجرا شودالبته تامین مالی جمعی در سطح جهانی هم در مراحل رشد قرار دارد.

وی افزود: باید در زمینه آموزش و فرهنگسازی اقدامات زیادی انجام شود و مردم باید با اطلاعات کافی وارد بازار شوند و بدانند که در چه فرایندی با چه میزان ریسکی وارد می‌شوند.

دهقان دهنوی ادامه داد: شاخص صکوک فرابورس ایران به عنوان شاخصی برای سنجش اوراق با درآمد ثابت است که خوشبختانه امروزه تامین مالی از طریق صکوک در بازار سرمایه به حجم و عمق بالایی رسیده است.

وی بابیان اینکه این شاخص برای دسته‌های مختلف صکوک جهت سرمایه‌گذاران، تحلیلگران و محققان بازار سرمایه بسیار کاربردی خواهد بود گفت: شاخص صکوک باعث شفافیت اطلاعات در بازار بدهی می‌شود.

رونمایی از بازار تامین مالی جمعی در فرابورس

بازار تامین مالی جمعی و شاخص جدید اوراق با درامد ثابت با عنوان "سیندکس " امروز در فرابورس رونمایی شد.

امروز فرابورس ایران در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و با هدف کمک به تامین مالی کسب و کار‌ها و نیل به اقتصاد دانش بنیان، از بازار تامین مالی جمعی رونمایی کرد.

در این مراسم که با حضور آقای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، نماینده وزیر اقتصاد، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیرعامل فرابورس، برگزار شد از شاخص جدید مربوط به اوراق با درامد ثابت تحت عنوان سیندکس نیز رونمایی شد.

همچنین در این مراسم، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس گفت: اقدامات خوبی برای راه اندازی ابزار مالی جمعی با معاونت علمی ریاست جمهوری انجام دادیم.

وی افزود: تامین مالی جمعی در سال ۹۴ آغاز و تاکنون بر روی این ابزار کار شده است.

هامونی ادامه داد: بیش از ۳۰ جلسه کارگروه تدوین پیش نویس دستورالعمل اجرای تامین مالی جمعی در دفتر کل کارافرینی برگزار شده است.

مدیرعامل فرابورس گفت: سامانه تامین مالی جمعی راه اندازی شد و بیش از ۷۲ مورد درخواست تامین مالی داشتیم که از این تعداد ۲۸ مورد بررسی و به ۷ مورد موافقت اصولی داده شد.

تأمین مالی جمعی، عملیات تأمین مالی یک کسب وکار و افزایش وجوه گردآوری شده از طریق جلب تعداد زیادی سرمایه‌گذار از طریق شبکه مجازی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ