بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا

اقتصاد ایران: استرالیا یکی از کشورهای توسعه‌یافته جهان است که در حوزه‌های مختلفی چون آموزش، استانداردهای زندگی، ثبات اقتصادی، بهداشت و آزادی‌های مدنی همواره در زمره بهترین کشورهای جهان شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، سیستم آموزشی این کشور در مقاطع مختلف تحصیلی از حضور دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد بین‌المللی استقبال کرده و فرصت‌های تحصیلی یکسانی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. به طور کلی از آنجایی که بیش از 30% جمعیت استرالیا را مهاجران تشکیل می‌دهند، دانشجویان بین‌المللی از شرایط ایده‌آلی برای زندگی و تحصیل در این کشور برخوردارند.

بهترین دانشگاه‌های کشور استرالیا برای تحصیل

دانشگاه‌های مشهور به گروه هشت مشهورترین دانشگاه‌های کشور استرالیا برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی هستند. این دانشگاه‌ها که همگی طبق سیستم رتبه‌بندی QS، در گروه 110 دانشگاه برتر جهان به شمار می‌آیند به ترتیب شامل دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه سیدنی، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیوساوت ولز، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه موناش، دانشگاه وسترن استرالیا و دانشگاه آدلاید می‌شوند. دانشگاه‌های گروه هشت به عنوان قطب علمی و پژوهشی کشور استرالیا شناخته شده و بخش قابل توجهی از پژوهش‌های صورت گرفته در این کشور را بر عهده دارند. دانشجویان بین‌المللی که موفق به اخذ پذیرش از هر کدام از این دانشگاه‌ها شوند، از تسهیلات آموزشی پیشرفته و فرصت‌های تحقیقاتی متعددی زیر نظر بهترین متخصصین جهان بهره‌مند خواهد شد و حتی پس از فارغ‌التحصیلی نیز به دلیل اعتبار بالای مدرک تحصیلی خود، می‌توانند شانس بالایی برای استخدام در موقعیت‌های شغلی متنوع در سراسر جهان داشته باشند.

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا کدامند؟

انتخاب رشته تحصیلی به اندازه انتخاب دانشگاه موضوع حساس و پراهمیتی است، زیرا انتخاب یک رشته متناسب با علائق شما که از بازار کار مناسبی برخوردار باشد، می‌تواند مسیر مطمئنی را برای آینده شما ترسیم کند. از طرف دیگر انتخاب رشته‌ای که با روحیات شما سازگار نبوده و یا از فرصت‌های شغلی کافی برخوردار نیست، می‌تواند فرصت‌های موفقیت شما را در خطر اندازد.

هر کشوری در برخی از رشته‌های تحصیلی اعتبار بیشتری داشته و به عبارت دیگر آن رشته‌ها نقاط قوت نظام آموزشی آن به شمار می‌روند. ممکن است این رشته‌ها تحت حمایت و سرمایه‌گذاری دولتی قرار داشته و به دلیل اهمیتشان، منابع مختلف علمی و تسهیلاتی را در اختیار داشته باشند. تحصیل در استرالیا از طریق رشته‌هایی که اولویت پژوهشی یا تحقیقاتی دارند، می‌تواند شانس افراد را برای دریافت بورسیه افزایش دهد. برخی دیگر از رشته‌ها نیز به دلیل کمبود نیروی ماهر و متخصص در بازار کار آن کشور، ارزش و اهمیت پیدا می‌کنند، یعنی تحصیل در آن رشته به دلیل موقعیت‌های شغلی متعدد در آن کشور، آینده شغلی دانشجویان را تضمین می‌کند.

رشته‌های فنی و مهندسی از جمله بهترین رشته‌ها برای تحصیل در کشور استرالیا هستند. نه تنها گرایش‌های مختلف مهندسی، هر ساله در لیست مشاغل مورد نیاز بلندمدت دولت استرالیا قرار می‌گیرند، بلکه حضور پژوهشگران برجسته، به روز ترین امکانات آموزشی و سیستم آموزشی همراه با کارآموزی موجب شده تا این رشته به عنوان یکی از نقاط قوت نظام آموزشی استرالیا قرار بگیرد. سالیانه دانشجویان بین‌المللی زیادی برای تحصیل در رشته مهندسی در استرالیا اقدام می‌کنند و در واقع دانشگاه‌های این کشور در ردیف بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل در رشته مهندسی محسوب می‌شوند. دانشگاه‌های نیوساوت ولز، ملبورن، موناش و سیدنی برترین دانشگاه‌های این کشور برای تحصیل در رشته مهندسی هستند.

رشته حسابداری و امور مالی از دیگر رشته‌هایی است که برای تحصیل در استرالیا بسیار پرطرفدار است. فارغ‌التحصیلان این رشته نه تنها موقعیت‌های شغلی متعددی برای استخدام در استرالیا خواهند داشت، بلکه حتی به عنوان یکی از گروه‌های پردرآمد در این کشور نیز شناخته می‌شوند. مهم‌ترین نقطه قوت تحصیل در استرالیا را می‌توان امکان شرکت در دوره‌های ویژه کارآموزی دانست. دانشجویان رشته‌های حسابداری و امور مالی می‎توانند بخشی از دوران تحصیل خود را در شرکت‌های معتبر به عنوان کارآموز مشغول به کار شده و مهارت‌های اساسی در این حوزه را فرا بگیرند. این فرصت کارآموزی می‌تواند شبکه روابط اجتماعی و حرفه‌ای دانشجویان را گسترش داده و حتی شانس استخدام آن‌ها را نیز پس از فارغ‌التحصیلی افزایش دهد.

رشته مدیریت در سال‌های اخیر در اغلب کشورهای جهان ارزش و اهمیت زیادی پیدا کرده است. علت این موضوع را می‌توان رواج کسب و کارهای جدید و نیاز به نوع تعاملی‌تر و خلاقانه‌تر در مشاغل مدیریتی دانست. مدیران نقش بسیار مهمی در خط‌مشی گذاری، پیشبرد اهداف شرکت و موفقیت‌های تجاری آن دارند، به همین دلیل دانشجویان این رشته علاوه بر آشنایی با انواع تئوری‌های مرتبط در این زمینه، اغلب باید در دوره‌های کارآموزی شرکت کرده تا مهارت‌های عملی و ذهنی خود را تقویت کنند. رشته MBA یکی از مهم‌ترین اولویت‌های آموزشی کشور استرالیا بوده که سالیانه میلیون‌ها دلار برای توسعه این رشته سرمایه‌گذاری می‌کند. دانشجویانی که می‌خواهند امتیاز خود را برای شرکت در انواع برنامه‌های مهاجرت به استرالیا افزایش دهند، می‌توانند از طریق تحصیل در رشته‌های مدیریت و کسب سابقه کار مناسب در این حوزه، واجد شرایط دریافت اقامت دائم این کشور محسوب شوند.

مشاوره تحصیل در استرالیا

ویزای تحصیلی استرالیا و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آن می‌تواند حساسیت و پیچیدگی خاصی داشته باشد، به همین دلیل استفاده از کمک متخصصین باسابقه در این زمینه، نه تنها شانس پذیرش افراد را افزایش می‌دهد، بلکه روند کار را نیز تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد. متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات مهاجرتی همچون ادب ویزا که دارای مجور رسمی از وزارت علوم بوده و سال‌ها سابقه اعزام دانشجو به استرالیا را داشته باشند، برای اپلای در دانشگاه‌های استرالیا اقدام کرده و آینده تحصیلی خود را به نحو درخشان‌تری رقم بزنند.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری اقتصادی ایران در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ