مدیرکل حمایت از سرمایه گذاری استانداری :

فرش قرمز استانداری خراسان رضوی براي سرمايه گذاران

اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: سرمایه‌گذاری خارجی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی به لحاظ تعدادی و رشد ۷۰ درصدی به لحاظ حجم سرمایه  خارجی داشته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، دکتر مهدی تقوایی در نشست با اصحاب رسانه خراسان رضوی  با تشریح اقدامات موثر و ماندگار حوزه اداره کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری در ماههای اخیر گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها در سال ۱۳۹۹ تاکنون  ۳۰ طرح به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار مصوب و ۳۲ طرح در دست تصویب است که در مجموع ۶۲ طرح به ارزش ۲۶۰ میلیون دلار مصوب خواهد شد.

رشد ۷۰ درصدی حجم سرمایه  خارجی

وی افزود : در  سال ۱۳۹۸ معادل ۱۴۱ میلیون دلار سرمایه گذاری مصوب در هیئت سرمایه‌گذاری خارجی بوده که با مقایسه عملکرد سال جدید رشد ۱۰۰ درصدی به لحاظ تعدادی و رشد ۷۰ درصدی به لحاظ حجم سرمایه  خارجی مشهود است.

تقوایی  در ادامه با اشاره به شاخص های حوزه اشتغال در بخش بانوان تصریح کرد: نرخ بیکاری بانوان خراسان رضوی معادل ۷.۲ درصد بوده و این در حالی است که متوسط کشور ۱۶ درصد است و  نرخ مشارکت بانوان در استان خراسان رضوی ۶ درصد بالاتر از میانگین کشور قرار دارد.

وی افزود: نرخ بیکاری زنان در روستاهای کشور ۹.۴ درصد است در حالیکه در خراسان رضوی با اختلاف معنادار ۲.۴درصد است.

این مدیر اقتصادی خراسان رضوی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به مطالعه۱۷۰۰ روستا با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد دانشگاهی استان در قالب برنامه ششم توسعه استان گفت: هدایت موثر مردم روستا به سمت پروژه های مبتنی بر مزیت‌های رقابتی تاثیرات حائز اهمیتی در نرخ اشتغال روستاها و مهاجرت معکوس گذاشته است.

 تولیدات حوزه کشاورزی و دامپروری را از دیگر شاخص های مهم در حوزه برنامه ریزی و حمایت از سرمایه گذاران برشمرد و افزود: رشد تولیدی ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم مرغ اقدامات موثری در حوزه امنیت غذایی انجام داده است .

وی افزود:درجه مکانیزاسیون استان به ۱.۹رسیده است که این رقم در ابتدای سال ۹۲معادل ۱.۱ بوده است

رشد ۲۵ درصدی سرمایه‌گذاری حاصل پایش فرآیندها و رفع موانع تولید

 تقوایی تولید شیشه،مواد نسوز،فرآورده های سنگ آهن و صنایع معدنی،تولید دارو،تولید در بخش های لوازم خانگی و قطعات را که برخی واحدهای تولید به عنوان واحد بی نظیر در خاورمیانه  می باشند را بخشی از  رشد ۲۵ درصدی سرمایه‌گذاری نام برد و پایش فرآیندها و ایجاد فضای تسهیل و رفع موانع تولید را محرک اصلی این جهش خواند.

 وی افزود: سرمایه‌گذاری‌های  خارجی صورت گرفته از سه قاره و کشورهایی همچون امارات هندوستان عراق افغانستان لبنان انگلیس آلمان پاکستان ماداگاسکار (قاره آفریقا) هنگ‌کنگ فرانسه روسیه می باشد.

خراسان رضوی شاگرد اول اشتغال کشور

 تقوایی اهم دستاوردهای اقتصادی استان رادر زمینه  اشتغال بیان کرد و گفت: بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران در حوزه اشتغال رتبه اول کشور و در نرخ مشارکت رتبه دوم کشور را دارا هستیم.

 وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه استان خراسان رضوی هم اکنون جزو استانهای برتر در حوزه انرژی های تجدید پذیر می باشد از  رتبه اول توسعه نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس خبر داد.

افتتاح راه آهن خواف هرات

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری  در ادامه با اشاره به افتتاح راه آهن خواف هرات،این راه ریلی را به عنوان مهمترین دستاورد اقتصادی کشور و ایجاد یک پل ارتباطی مطمئن با کشور دوست و همسایه افغانستان دانست.

این مقام مسئول همچنین با بیان برخی اشکالات در قوانین و وجود مقررات مزاحم ، تشکیل مستمر نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و پیشتازی خراسان رضوی در این بخش را در راستای حمایت از تولید و اشتغال بسیار مهم ارزیابی کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ