محقق کارآزمایی واکسن کووپارس کووید _۱۹:

واکسن کووپارس پروتئینه و بی‌خطر است

اقتصاد ایران: محقق کارآزمایی واکسن کووپارس کووید _۱۹ گفت: این واکسن پروتئینه و بی‌خطر است و این امر را به اثبات می‌رسانیم.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،سعید کلانتری ظهر دوشنبه در کنفرانس خبری با محوریت رونمایی از اولین واکسن تزریقی _ استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید _۱۹ به نام رازی کووپارس که در مؤسسه تحقیقات و سرم‌سازی رازی صورت گرفت، اظهار کرد: داوطلبین واکسن رازی کووپارس می‌توانند اطلاعات اولیه را در سایت بارگذاری و بر اساس ارزیابی‌ها انتخاب خواهند شد.

وی با بیان اینکه غربالگری اولیه از طریق مصاحبه و یکسری تست‌های آزمایشگاهی که انجام خواهد شد، تصریح کرد: در فاز اول سالم‌ترین افراد را انتخاب می‌کنیم و نیاز داریم بی‌خطر بودن واکسن را ثابت کنیم.

واکسن کووپارس بر مبنای پروتئین ریکامبیننت تولید شده است

محقق کارآزمایی واکسن کووپارس کووید _۱۹ با بیان اینکه این واکسن بر مبنای پروتئین ریکامبیننت (نوترکیب) است، خاطرنشان کرد: معتقدیم این واکسن پروتئینه و بی‌خطر است و باید این را ثابت کنیم. طبیعتاً از افراد سالم استفاده کنیم و غربالگری اولیه انجام می‌شود در صورتی که این آزمایش‌ها را به سلامت بگذرانند وارد فاز مطالعه خواهند شد.

وی با بیان اینکه از زمانی که واکسن اول تزریق می‌شود یکسری ویزیت‌های دوره‌ای خواهیم داشت، گفت: باید در روزهای خاص داوطلب مراجعه کند و توسط پزشک مستقر در امر واکسیناسیون و نظارت بنده در معاینات نکات لازم انجام می‌شود.

کلانتری ادامه داد: در فواصل ویزیت هم به صورت تلفنی وضعیت فرد چک می‌شود و در تمام ساعات شبانه‌روز هر مشکلی داشتند با ما در میان می‌گذارند تا بتوانیم یک پایش خوب داشته باشیم و مطمئن باشیم واکسن بی‌خطر و مؤثر را تحویل جامعه می‌دهیم.

وی متذکر شد: پروتکلی که توسط رئیس مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی ایران دکتر سلیمانی نوشته شده است یکی از بهترین پروتکل‌های که سعی کردیم به بهترین نحو اجرا کنیم و نتایج خوبی خواهد داشت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ