معاون شهرداری تهران خبرداد؛

پرداخت تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی به تاکسیرانان پایتخت

اقتصاد ایران: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده پایتخت در قالب ارائه تسهیلات ۹۰ میلیون تومانی به هر راننده تاکسی، در دستور کار قرار گرفته‌است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،سید مناف هاشمی روز شنبه در آیین بهره برداری از 110 دستگاه اتوبوس و مینی بوس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: خوشحالم که در پایان چهل‌ودومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به چهل‌وسومین سال، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را رصد می کنیم، در 10 سال گذشته به ویژه شرایط سخت کرونایی امسال، با توجه به همه تلاش‌ها و پیگیری‌ها، اقدامات جدی و اساسی در حوزه حل و نقل عمومی صورت نگرفته که به اعتقاد مدیریت شهری می‌توانست بهتر از این باشد.

وی اظهار داشت: اگر امسال منابع مختلف مالی از طریق بانک‌ها، دولت و دیگر منابع وجود داشت به جای 250 دستگاه اتوبوس و مینی بوس، شاید هزار دستگاه نوسازی می‌شد، شهر تهران به بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس، بیش از یک هزار و 500 دستگاه واگن و 40 هزار دستگاه تاکسی جدید نیاز دارد.

هاشمی ادامه داد: تا امروز سه هزار و 227 دستگاه تاکسی به بانک‌ها از محل وجوه اداره شده معرفی شدند که دو هزار و 206 دستگاه تاکسی نوسازی و پلاک شده است، هرچند امسال انتظار می‌رفت که 5 هزار دستگاه تاکسی نوسازی شود اما بعید می‌دانم که تا پایان امسال به 3 هزار دستگاه برسد؛ چرا که منابع شهرداری کافی نیست.

به گفته وی، البته یک توافق بسیار خوبی صورت گرفته که شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور آن را امضاء کرده‌اند، 900 میلیارد تومان اعتبار از دولت، صندوق کارآفرینی امید و شهرداری تهران در قالب نوسازی 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده پایتتخت در دستور کار قرار گرفته است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور امضا شده است،  گفت: مدیریت شهری منتظر نخستین تخصیص منابع از دولت است که از اسفند امسال نوسازی این 10 هزار دستگاه تاکسی فرسوده با وام 90 میلیون تومانی برای تاکسیرانان تهران آغاز می‌شود و حتما تا پایان سال 1400 به اتمام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره اورهال واگن‌های مترو نیز گفت: تفاهم‌نامه جدید دیگری را شهردار تهران و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضاء رسانده‌اند که برمبنای آن 31 رام قطار با اعتبار 413 میلیارد تومان، اورهال خواهند شد. هرچند نتوانستیم که واگن جدیدی وارد شبکه مترو کنیم اما تلاش می‌شود که واگن‌های فرسوده، اورهال شوند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ایستگاه مترو شهید محلاتی در بهمن ماه افتتاح می‌شود، گفت: امید است که 9 ایستگاه دیگر در اسفند امسال و فروردین 1400 افتتاح شوند، این تأخیر به علت تأخیر در پرداخت اوراق مشارکت توسط دو بانک بوده که البته هنوز قسمتی از اوراق مشارکت 1398، محقق نشده که امید است که ایستگاه‌های اقدسیه، ستاری، باقرخان، اشرفی اصفهانی، مرزداران، یادگار امام (ره)، میدان قیام، تربیت مدرس و شهرک آزمایش ظرف دو ماه آینده به بهره برداری برسند.

وی درباره پیگیری برای انعقاد چند قرارداد ساخت واگن، نیز گفت: یکی از قراردادها، قراداد 105 دستگاه واگن با شرکت واگن سازی تهران است که همزمان با رونمایی از واگن ملی، امضاء خواهد شد و در تلاش هستیم تا قرارداد انبوه دیگری از محل اعتبارات دولت به امضا برسد.

هاشمی همچنین ضمن اشاره به تبصره 19، گفت: برای نخستین‌بار در شهرداری تهران دو فراخوان منتشر شده است، بخش خصوصی را برای ورود اتوبوس برقی و واگن دعوت کرده‌ایم که فراخوان خوبی از محل ظرفیت‌های بودجه کشور، تنظیم شده است.

به گفته وی، این هفته پاکت‌های فنی تحویل گرفته شد و هفته آینده پاکت‌های قیمت دریافت می‌شود که این قرارداد واگن نزدیک به سه هزار میلیارد تومان می‌شود که اگر به نتیجه برسد از محل همین ظرفیت و ماده 27 قانون بودجه است.

به گزارش ایرنا، آیین بهره برداری از 110 دستگاه اتوبوس و مینی بوس با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محمد علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، فرشاد مقیمی مدیرعامل شرکت ایران خودرو ، محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران و مهدی جمالی نژاد معاون وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  و دیگر مدیران شهری پایتخت در بوستان گفت وگو، محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران برگزار شد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ