مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

سهم فرهنگ از بودجه عمومی دولت ۱.۷ درصد است

اقتصاد ایران: اصفهان – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تنها ۱.۷ درصد بودجه عمومی دولت به حوزه فرهنگ می‌رسد و در این میان سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این بودجه ۶ دهم درصد است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اصفهان اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح‌های رصد خانه فرهنگی اجتماعی شورای عمومی و ۹ کارگروه تخصصی شورا را به عنوان طرح قابل اجرا در کشور انتخاب کرده است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست گذاری فرهنگی در قالب برنامه‌ریزی، حمایت و نظارت را برعهده دارد اما دستگاه‌های دیگری که در حوزه فرهنگ کار می‌کنند باید مجری این سیاست‌ها باشند در حالی که اکنون به شکل جزیره‌ای عمل می‌کنند و در زمان مشکل همه چیز را از ما مطالبه می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید قوانینی تصویب کند که یک سیاست گذاری واحد اجرا شود و دستگاه‌های دیگر مجری سیاست‌های نظام در حوزه فرهنگ و هنر باشند، تصریح کرد: این در حالی است که عملاً این اتفاق رخ نمی‌دهد، همه انتظارات از ماست اما کارها را اشخاص دیگری انجام می‌دهند.

وی مظلوم‌ترین قشری که در حوزه فرهنگ و ارشاد وجود دارند را دارند خبرنگاران و هنرمندان برشمرد و گفت: تاکنون تجمع اعتراض آمیزی برخلاف اقشار دیگر از قشر خبرنگار شاهد نبودیم چراکه این دو قشر بسیار نجیب و آبرومند هستند در حالی که با مشکلاتی از قبیل درآمد اندک، نداشتن خانه و نبود امنیت شغلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

معتمدی گفت: بر این اعتقادیم که مجلس شورای اسلامی باید قوانینی تصویب کند که سیاست گذاری برعهده یک دستگاه باشد و مجریان آن را انجام دهند چراکه به تعبیر رهبر انقلاب راه برون رفت ما از مشکلات استفاده از بودجه بخش خصوصی و اعتماد به نهادهای عمومی است.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد در واقع نه وظیفه تصدی‌گری بلکه وظیفه تولی گری را برعهده دارند، ابراز داشت: ۱.۷ درصد بودجه عمومی دولت به حوزه فرهنگی می‌رسد که از این اعتبار شش دهم درصد مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که از این بودجه ۹۰ درصد آن به حقوق و دستمزد تعلق دارد؛ اینجاست که نظارت؛ حمایت و تولیدات کم می‌شود، فعالیت فرهنگی شکل نمی‌گیرد و بخش‌های خصوصی و مردمی را نمی‌توان تقویت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت :۳۰ سال است ظرفیت‌های فرهنگی مردمی را می‌شناسم، اگر بودجه‌های فعالیتی در اختیار بخش مردمی و خصوصی قرار گیرد در حد اعجاز کار خواهند کرد.

وی بیان داشت: اعتبار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان صفر است و این در شرایطی است که برخی دستگاه‌ها ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارند، سیاست گذار فرد دیگری است، حمایت از ما طلب می‌شود و اعتبار در جای دیگر خرج می‌شود که این روند جای تأسف دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ