مدیر امور مجلس صندوق نوآوری وشکوفایی کشور:

۵۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال شد

اقتصاد ایران: مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: شمار شرکت های دانش بنیان از ۵۲ واحد در سال ۹۲ به بیش از پنج هزار و ۶۰۰ شرکت در حال حاضر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، مهدی خالقی پیش ازظهر پنجشنبه در نشست سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با تاکید براینکه از اقتصاد نفتی باید به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش رویم، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در سال ۸۹ براساس منویات مقام معظم رهبری تأسیس شد.

وی با اظهار اینکه سال ۹۲ عملاً استارت صندوق زده شده است، گفت: در سال ۹۲ حدود ۵۲ شرکت دانش بنیان فعال بود که امروز به پنج هزار و ۶۴۰ شرکت دانش بنیان رسیده است.

وی با اشاره به حمایت‌های ویژه مقام معظم رهبری و جهش عالی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی بازوی مالی شرکت‌های دانش بنیان است و برای زمینه سازی، سرمایه درگردش، تولید صنعتی وقبل از تولید و لیزینگ تسهیلات داده می‌شود.

خالقی میزان تسهیلات ارائه شده طی دو سال اخیر به صندوق‌های نوآوری و شکوفایی را شش و ۸۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی را با سیستم بانکی هماهنگ کرده و با ۱۴ بانک بزرگ کشور قرارداد بسته‌ایم.

مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری در ذیل کارگروه به ریاست وزیر علوم مجوز کسب می‌کنند و رسالت اصلی آن سرمایه گذاری خطرپذیر است.

خالقی با اظهار اینکه صندوق‌ها دانش فنی را بررسی و ارزشگذاری می‌کنند و تسهیلات طبق آن پرداخت می‌شود، گفت: در مازندران طی یکسال اخیر شاهد شکل گیری صندوق پژوهش و فناوری هستیم.

وی ادامه داد: ۵۹۷ میلیارد تومان به ۲۷ صندوق پژوهش و فناوری در کشور تسهیلات پرداخت شده است و صندوق‌ها منابع را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ