رئیس سازمان برنامه و بودجه خبرداد؛

تدوین هفت برنامه اشتغال‌زایی برای شهرهای ایران

اقتصاد ایران: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت برای ایجاد اشتغال و توسعه زیرساخت ها در شهرها اقدام به تدوین هفت برنامه کرده که مبحث بازآفرینی شهری یکی از این برنامه ها است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،محمدباقر نوبخت صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجموعه هفت باغ سنندج اظهار کرد: این مجموعه با سیاست‌های کلی و برنامه‌های دولت هماهنگی و همپوشانی لازم را دارد و می‌تواند در کنار ارتقای مباحث فرهنگی و بازآفرینی شهری، اشتغال زایی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: با فراهم کردن زیرساخت‌های شهری علاوه بر کاهش دغدغه‌های شهروندان زمینه برای توسعه اشتغال و سرمایه گذاری هم فراهم می‌شود لذا در این راستا برنامه‌های تعریف شده دولت برای هر استان چند بعدی است و در کنار دیگر اهداف مبحث اشتغال نیز دنبال می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: دولت برای هر شهر، هفت طرح را پیگیری می‌کند که بازآفرینی شهری از جمله این طرح هاست و از شهرهایی که چنین طرح‌هایی را دارند انتظار ارائه طرح عملیاتی داریم چرا که اعتبار لازم در صورت ارائه برنامه مشخص و تدوین شده تخصیص داده می‌شود.

نوبخت افزود: در چند سال گذشته تبصره ۱۸ را در قالب لایحه بودجه ارائه کرده‌ایم که تبصره ویژه ای است و با کمک گرفتن از تبصره ۱۴ منابعی برای اشتغال اختصاص یافته است.

وی از پروژه ایجاد هفت باغ در سنندج به عنوان ایده‌ای مناسب یاد کرد و از مجریان این طرح خواست که طراحی و برآوردهای لازم را انجام دهند تا در زمره طرح‌های مورد حمایت این سازمان قرار گیرد.

طرح پیشنهادی مجموعه هفت‌باغ، ۳۴ هکتار وسعت دارد و انبار قدیمی غله سنندج، قبرستان تاریخی تایله این شهر و چند ساختمان قدیمی ادارات در خیابان اکباتان و بلوار ارشاد این شهر را در بر خواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ