افق های روشنی از توسعه صنعت در شهرک صنعتی کاویان مشهد

اقتصاد ایران: مشهد-مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاویان گفت: شهرک صنعتی کاویان واقع در ۴۵ کیلومتری جاده مشهد- فریمان با مساحتی بالغ بر ۶۰۰ هکتار و در ۳ فاز در حال بهره برداری می باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، وحید تعقیبی در نشست با مدیر دفتر خبرگزاری اکو نیوز خراسان رضوی  با بیان اینکه شهرک صنعتی کاویان با موقعیتی بسیار مناسب نسبت به مرکز استان و همچنین مزیت معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی به مدت ۱۳ سال تصریح کرد: نزدیکی خط سراسری راه آهن  و ایستگاه اختصاصی جهت این شهرک برای امکان ارسال بار به کلیه نقاط کشور و کشور افغانستان و ایجاد فضای مناسب جهت اجرای طرح های صنعتی مختلف و زیرساخت صادرات و ترانزیت مهمترین مزیت این شهرک است.

وی افزود: هم اکنون فازهای ۱ و ۲ و3 درشهرک فعال بوده و واحد های آن در فاز های مختلفی همچون شیمیایی، فلزی، خدماتی، مواد غیر فلزی، صنایع غذایی، صنایع نساجی و ... در حال فعالیت هستند که عمده واحد های مستقر در زمینه شیمیایی,فلزی و نساجی فعالیت دارند.

فعالیت  ۱۶۹واحد تولیدی و اشتغال نزدیک به ۶هزار نفر

مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی کاویان در ادامه از فعال بودن ۱۶۹واحد و اشتغال نزدیک به ۶هزار نیرو خبر داداو افزود:در حال حاضر بیشترین تعداد کارخانه های خارجی استان از جمله افغانی,پاکستانی,هندی و ترکمنستانی در این شهرک مستقر هستند.

تعقیبی بیان داشت:در حال حاضر فاز یک ودو و حدود ۷۰یا۸۰درصد از فاز سه  شهرک واگذار شده و طرح توسعه شهرک در قالب فاز چهارم در زمینی به مساحت ۳۰۰هکتار در دستورکار قرار دارد.

کاویان فعال ترین شهرک صنعتی خراسان رضوی

وی افزود: در دو سال گذشته این شهرک به عنوان فعال ترین شهرک صنعتی استان به نسبت تعداد واحدها ،تعداد پرسنل و دیگر مزایا شناخته شده است.

مدیر دفتر اکو نیوز خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های رسانه و ضرورت تهیه پیوست های رسانه ای برای حوزه تولید گفت: رسانه می تواند کارکرد موثری  برای رونق تولید و تبیین مشکلات صنایع و کارآفرینان داشته باشد

ضرورت تهیه پیوست رسانه ای برای صنایع 

مجتبی اطمینان با تبیین رویکرد خبرگزاری اقتصادی ایران از اعلام آمادگی  این رسانه برای تهیه پیوست های فرهنگی و رسانه ای صنایع این شهرک و انعکاس فعالیت معین های اقتصادی مستقر خبر داد.  

گفتنی است در این نشست محمدسامان کاشمری از مدیران فعال صنعت برق و روشنایی خراسان رضوی نیز با بیان دغدغه ها و مشکلات صنایع بویژه قوانین غیرکارشناسی در برخی حوزه ها خواستار عنایت ویژه مسولان اقتصادی استان و تسهیل و رفع واقعی موانع تولید شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ